آیت‌الله مکارم شیرازی: کسی که عاشق امام زمان(عج) است برای مقام دست و پا نمی‌زند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه باید قلب از بت مقام، ثروت، شهوت و… خالی شود گفت: کسی که عاشق امام زمان(عج) است این همه برای رسیدن به مقام دست و پا نمی‌زند.

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در ادامه تفسیر سوره احزاب که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، تاکید کرد: کسی که این همه برای مقام دست و پا می‌زند نمی‌تواند عشق به امام زمان(عج) داشته باشد. اگر عشق به امام زمان(عج) داری پس چرا ثروت، تو را چنان مشغول به خود کرده که وقتی از گرانی می‌شنوی همه اجناس را در انبار مخفی می‌کنی تا گران‌تر بفروشی. کسی که راست می‌گوید و عاشق خدا و اولیاء الله و امام زمان(عج) و امام حسین(ع) است نباید عشق‌های دیگری در قلب او باشد.

وی به چهارمین آیه از این سوره اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه به سه نمونه از خرافات اصل جاهلیت اشاره کرده و همه آنها را نفی کرده است. منافقان برای خودشان ادعاهایی داشتند و می‌گفتند پیغمبر اسلام دو قلب دارد که یکی متوجه اصحاب و یکی دیگر متوجه منافقان و بلاشک در دو مسیر متضاد را حرکت می‌کند، از این رو آیه شریفه نازل شده و خداوند فرمود برای هیچ کس دو قلب قرار نداده است.

وی با اشاره به انتشار کتاب رمز و راز قلب که در قالب مصاحبه با افراد پیوندی منتشر شده است اظهار داشت: در این کتاب با افرادی که قلب پیوندی دارند مصاحبه کردند و در این مصاحبه‌ها معلوم شد که بعد از پیوند قلب جدید حالات و افکار آنها عوض می‌شود. از جمله اینکه دختری به قتل رسید و قلبش را به قلب فرد دیگری پیوند زدند و این فرد وقتی می‌خوابید خواب می‌دید که فردی در حال حمله به وی است و نشانه‌هایی که در خواب می‌دید را به پلیس داد و قاتل آن دختر را دستگیر کردند. از اینجاست که فصل تازه‌ای در مورد نقش قلب در قرآن مجید برای ما پیدا می‌شود. امیدوارم اگر در کشور ما عمل پیوند قلب انجام می‌شود، با افرادی که این عمل بر روی آنها انجام شده مصاحبه کنند و ببینند احساسات این فرد چقدر تغییر کرده است. اینها مسائلی است که در پرتو مسائل جدید ممکن است آشکارتر شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.