آیت الله صافی: بقای نظام اسلامی به بقای دین بستگی دارد

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز جمعه در دیدار امام جمعه ، فرمانده سپاه و جمعی از روحانیون گلپایگان با وی افزود: امروز همه باید در امر ترویج دین، شعائر اسلام و اجرای امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشیم تا ایمان مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه همه محتاج موعظه هستیم اظهار کرد: عبرت گیری از گذشتگان و نگاه به نشانه های الهی در آسمان، زمین، کوه و صحرا همه موعظه است.

وی با اشاره به عملکرد ننگین دوران رضا خانی و پسرش محمد رضا پهلوی در مبارزه با دین، حجاب، روحانیت، روضه خوانی و عزاداری اضافه کرد: آن رژیم فاسد با برگزاری جشن کشف حجاب، مبارزه با دین، روحانیت و دیگر شعائر اسلامی در صدد از بین بردن دین و مکتب اهل بیت (ع) تحت عنوان اصلاحات بود اما به لطف خداوند متعال و با پایداری روحانیت و مردم متدین نتوانست به اهداف شوم خود برسد.

آیت الله صافی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان همواره دارای عالمان برجسته و مردم غیور و متدین بوده، خاطر نشان کرد: آن رژیم فاسد در آن زمان با وجود علما نتوانست به خواسته های نامشروع خود برسد و مردم متدین گلپایگان و سایر شهرهای اسلامی با وجود فشارهای حاکمان وقت در حفظ دین و حجاب کوشیدند به طوری که آنان موفق به کشف حجاب و توهین به دین و مذهب نشدند.

وی با اشاره به اینکه گروه هایی در داخل و خارج کشور برای دین زدایی تلاش می کنند، افزود: همه مکلف هستیم در حفظ دین و ترویج حجاب و عفاف به اندازه توان خود تلاش کنیم.

وی به وظایف خطیر روحانیون و مسوولان در زمان حاضر اشاره کرد و گفت: همه باید موقعیت و شخصیت خودشان را برای دین، رضای خداوند و کمک به مردم مسلمان قرار دهند و از اقداماتی که موجب خدشه به دین و احکام نورانی اسلام می شود، پرهیز کنند.

امام جمعه گلپایگان هم ضمن خیر مقدم به این مرجع تقلید گفت: خوشبختانه مردم این شهرستان نسبت به انجام فرایض دینی مقید هستند و با برگزاری جلسات امربه معروف و نهی از منکر، انجام فعالیت های علمی، فرهنگی، پژوهشی و برگزاری جلسات مذهبی با همکاری روحانیون و مسوولان برای تقویت امور دینی مردم بخصوص جوانان تلاش می کنند.

حجت الاسلام ‘محمد رضا اسماعیلی’ افزود: احیاء، تقویت و توسعه حوزه های علمیه گلپایگان با هدف تربیت عالمان دین و مذهب شیعه، از دیگر برنامه برای گسترش احکام نورانی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) در این شهرستان است.

شهرستان گلپایگان با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

پ/۷۱۳۸/۱۰۱۱/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۲۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.