ابتلای پنج درصد کشور به بیماری صرع

متخصص مغز و اعصاب در چهارمحال و بختیاری گفت: چهار تا پنج درصد افرادکشور به نوعی به بیماری صرع مبتلا هستند.
دکتر محسن بشتام  اظهار داشت: بیماری صرع یکی از شایع ترین بیماری های مغزی است و صرع کوچک و بزرگ از مهمترین انواع آن به حساب می آید.

وی افزود: در فرد مبتلا به بیماری صرع کوچک (Petit mal) مناطق حسی دستگاه عصبی مرکزی دچار آسیب می‌شود.

شیوع بیماری “صرع کوچک” در کوکان بیشتر است

بشتام سن شایع بیماری صرع در افراد را پنج تا ۱۵ سال عنوان و تصریح کرد: صرع کوچک معمولاً با تشنج آنی شروع می شود و یک لحظه به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: طی این نوع حمله تشنجی، کودک برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه هوشیاری خود را از دست می‌دهد و ارتباطش با محیط اطراف قطع می شود و فرد به یک نقطه خیره می شود یا پلک می زند و فعالیتهای معمول وی متوقف می‌شود اما به زمین نمی‌افتد و پس از بازگشت هوشیاری، کودک چیزی از حمله خود به یاد نمی‌آورد.

این متخصص مغز و اعصاب چهارمحال و بختیاری مهمترین عامل ایجاد صرع کوچک در افراد را آسیب های مغزی در بدو تولد و نیز ضربه های مغزی عنوان کرد و گفت: عوامل وراثتی در ایجاد بیماری صرع ناچیز است و ژنتیک حدود سه تا پنج درصد نقش دارد.

چهار تا پنج درصد افراد در جوامع مختلف به نوعی از بیماری صرع مبتلا هستند

بشتام افزود: چهار تا پنج درصد افراد در جوامع مختلف به نوعی از بیماری صرع مبتلا هستند.

وی تصریح کرد: بیماری صرع در دانش آموزان مبتلا ممکن است در هنگام نوشتن املا نمایان شود بدین صورت که فرد در حین نوشتن املا نوشتن املا دو یا سه خط از املا را جا بیندازد و فرد مبتلا پس از حمله علاوه بر رنگ پریدگی ، سستی و بی حالی ، احساس خواب به کودک دست خواهد داد.

تشخیص بیماری صرع کوچک از طریق گرفتن نوار مغز امکان پذیر

وی بیان کرد: تشخیص بیماری صرع کوچک از طریق گرفتن نوار مغز امکان پذیر است.

دکتر بشتام افزود: این بیماری با مصرف دارو قابل درمان است و چنانچه بیمار مرتب و سر موقع داروهای خود را مصرف کند بیماریش کاملا درمان می شود.

۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.