ابداع یک روش غیرتهاجمی برای تشخیص صرع

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکن مغز بلافاصله پس از حمله ناگهانی صرع می تواند آگاهی بیشتری نسبت به علل احتمالی و درمان بیماران مبتلا به صرع فراهم کند.

تحقیقات جدید می تواند به میلیونها نفر از مبتلایان به صرع که قادر به کنترل بیماری با دارو نیستند کمک کند.

اطلاعات جدید در خصوص عملکرد مغز از طریق روشهای غیر تهاجمی را نه تنها در زمان بروز حمله بلکه بلافاصله پس از بروز آن می توان جمع آوری کرد.

لب پیشانی مغز بیشترین بخش گرفتار در حملات شدید صرع است.

حملات صرع در لب پیشگاهی مغز در بزرگسالان بسیار شایع است. در تکنیک جدید بکارگرفته شده در این بررسی قسمتی از مغز که صرع در آن شکل می گیرد قابل تشخیص خواهد بود.

به گفته پروفسور BIN مهندس زیست پزشکی دانشگاه علوم و مهندسی MINNESOTA  ، این نخستین و مهمترین بررسی در خصوص روشهای جدید و غیر تهاجمی و مطالعه بیماران صرعی است که بلافاصله پس از حمله صرع انجام می شود.

پیش از این آزمایشات تنها در زمان حمله امکان پذیر بود.

حدودا ۵۰ میلیون نفر از مردم جهان مبتلا به صرع هستند، در حالیکه درمان از طریق دارو برای بسیاری از مبتلایان به این بیماری امکان پذیر است اما حدودا ۱۷میلیون نفر در سراسر جهان به نوع پیشرفته ای از صرع مبتلا هستند که جانشان را می گیرد.

در حال حاضر بزرگترین نگرانی در خصوص این بیماری تشخیص بخشی از مغز است که مسئول بروز حملات صرع می باشد تا بتوان درمانهای ممکن را پیش بینی کرد.

پیش از این اکثر مطالعات در زمان بروز حملات یا چیزی که به مرحله ICTAL  موسوم است بر روی بیماران انجام می شد، در مطالعات مذکور از روش های تهاجمی مثل جراحی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می شده است.

اما در روش ابتکاری جدید مغز حدودا ۲۸ بیمار مبتلا به صرع بلافاصله پس از بروز حمله یا به چیزی که به مرحله POSTICAL  صرع معروف است مورد بررسی قرار گرفته است و از روش خاص غیر تهاجمی EEG  با ۷۶ الکترود متصل به کاسه سر جهت دریافت اطلاعات مغز استفاده می شود.

محققان از تکنولوژی ویژه تصویرسازی برای جمع آوری اطلاعات مغز بیماران استفاده می کنند.

این روش مثال خوبی برای موفقیت تلفیق علم مهندسی و پزشکی محسوب می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.