ابراز شرمساری دروازه بان اسطوره ای لهستان از شرایط تیم ملی کشورش

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به ‘یورو ۲۰۱۲’ از ۸ ژوئن تا اول ژوئیه (۱۹خرداد تا ۱۱تیر) به طور مشترک در لهستان و اوکراین برگزار می شود و تیم ملی فوتبال لهستان در گروه A این رقابت ها با تیم های یونان، روسیه و جمهوری چک هم گروه است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های ورزشی لهستانی،دروازه بان سالهای دور تیم ملی فوتبال لهستان که این روزها به عنوان یکی از سیاستمداران عضو حزب راست’ قانون و عدالت’، شناخته می شود،گفت که نمی تواند از ملی پوشان فوتبال کشورش حمایت کند.

توماشوسکی ۶۴ ساله، بازیکنان تیم ملی فوتبال لهستان را تعدادی ‘جنایتکار و خارجی’ توصیف کرده و گفت: از وجود چنین افرادی در فوتبال کشورش احساس شرم می کند.

این فوتبالیست قدیمی و سیاستمدار تندروی امروزی،افزود: نمی توانم بازیکنان آلمانی و فرانسوی را که پیشتر برای تیم های کشورهای خود بازی کرده اند، در ترکیب تیم ملی فوتبال لهستان تحمل کنم.

وی با بیان اینکه بیشتر بازیکنان تیم فوتبال کشورش، لهستانی نیستند،افزود: این بازیکنان خارجی جای جوانان لهستانی را در تیم ملی که نماد هویت ما است گرفته اند.

توماشوسکی با بیان اینکه متاسف هستم که در یک مقطع زمانی برای تیم ملی فوتبال لهستان بازی کرده ام،گفت: این وضعیت غیر قابل تحمل است.

پیرو این اظهارات توماشوسکی،مقامات حزب راست قانون و عدالت، با ابراز ناراحتی از بیان چنین سخنانی،عضویت وی را در این حزب برای مدت یک ماه به حالت تعلیق درآورده اند.

دروازه بان دهه ۷۰ تیم ملی فوتبال لهستان با اشاره به نام یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور به نام ‘لوکاس پیس چاک’ که در گذشته به فساد مالی محکوم شده،گفت که من نمی توانم بپذیرم یک محکوم به فساد مالی، نماینده فوتبال ملی کشورم باشد.

توماشوسکی خاطرنشان کرد: دیدارهای تیم ملی فوتبال لهستان در یورو ۲۰۱۲ را تحریم می کنم و به جای آن از تیم ملی فوتبال آلمان که تعدادی از بازیکنان واقعی لهستانی همچون میروسلاو کلوزه و لوکاس پودولسکی را در ترکیب دارد،حمایت خواهم کرد.

توماشوسکی در سال ۱۹۷۴با تیم ملی فوتبال لهستان به مقام سوم جهان رسید.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۳۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.