اتفاقات اخیر در شورای عالی فضای مجازی ناشی از عدم تبعیت از “حلقه انحرافی” است

۲۸اردیبهشت،

“سید محسن مروجی” در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اتفاقات اخیر در شورای عالی فضای مجازی گفت: رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل “مرکز ملی فضای مجازی” را صادر کردند و تاکید فرمودند اساسنامه آن در اسرع وقت تهیه و دولت و مجلس موظف می باشند که نهایت همکاری را جهت پیشبرد اهداف با این مرکز داشته باشند‌ لذا شورای عالی فضای مجازی در اواخر سال ۹۰ تشکیل شد.

وی با اشاره به انتصاب “اخوان رهابادی” در تیر ماه از سوی رئیس‌جمهور  به عنوان رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: دکتر اخوان در قبل سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات و قائم مقام وزیر ارتباطات بود‌ لذا رئیس‌جمهور در حکمی از وی خواستار شد تا از تمام ظرفیت‌های مرکز تحقیقات مخابرات در این مسیر استفاده کند.

مروجی با اشاره به انتشار یافتن اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی در روزنامه رسمی کشور تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر زیرمجموعه‌های این مرکز ملی، پژوهشگاه فضای مجازی است در شورای عالی اداری مصوب شد که مرکز تحقیقات مخابرات به زیرمجموعه مرکز ملی فضای مجازی منتقل شود؛ این حکم عملا ابلاغ شد و انتقال آن صورت گرفت و تقریبا ۵ ماه از این قضیه گذشت.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی افزود: دوستان قبلی در وزارت ارتباطات علی‌رغم اینکه شورای عالی فضای مجازی یک مجموعه فراقوه‌ای است تلاش کردند تا این حکم را تغییر دهند، بدین‌گونه که این مرکز مجددا به زیرمجموعه وزارت ارتباطات بازگردد.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی تحت نظر قوه مجریه نیست،اظهار داشت: اعضای این مرکز متشکل از سه قوه، فرمانده سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و … می باشند اما سوال اینجاست که آیا  نهادی که از زیرمجموعه قوه مجریه به یک مجموعه فرا‌قوه‌ای انتقال یافته است شورای عالی اداری می‌تواند آن را باز گرداند؟

مروجی به اتفاقات رخ داده در ساختمان مرکز شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: صبح امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) دوستانی از وزارت ارتباطات قصد به اشغال درآوردن ساختمان را با وضعیت بسیار بد داشتند تا جائیکه مخل انجام فعالیت‌های اداری و پژوهشی این مرکز شدند.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی تصریح کرد: چند ماه پیش در قضیه ادغام وزارت ارتباطات با وزارت امور مسکن و شهرسازی، مصوبه‌ای از طرف مجلس تصویب شد مبنی بر اینکه هر‌گونه انتقال، ادغام و جابه جایی باید با مصوبه مجلس صورت گیرد؛ این در حالی است که این اشخاص مصوبه مجلس را در این قضیه در دست ندارند بنابراین رئیس‌جمهور با یک خط نامه نمی‌تواند این جابه جایی را دستور دهد.

مروجی با بیان اینکه این رفتار یک عمل انحصارگرایانه است، گفت: آیا جابه‌جایی در مورد یک مجموعه فراقوه‌ای که عملا تحت حکم مقام معظم رهبری شکل گرفته قانونی است و آیا قوه مجریه می‌تواند به لحاظ حقوقی و قانونی این مرکز را مجددا به زیر مجموعه وزارت ارتباطات انتقال دهد؟

وی با بیان اینکه عملا هیچ حکمی از مراجع ذی‌صلاح در این قضیه وجود ندارد اظهار داشت: نکته‌ای پشت پرده این قضیه است و آن عدم همکاری مرکز ملی فضای مجازی با حلقه انحرافی است و این مسئله سبب شده تا دولتی‌ها به این بحث‌ها دامن بزنند.

مروجی به رفتارهای اخیر وزیر ارتباطات اشاره کرد و گفت: در طی روزهای قبل شاهد همراهی وزیر ارتباطات با مشایی به هنگام ثبت‌نام کاندیداها و همچنین صحبت‌های اخیر وی مبنی بر اینکه “صدا و تصویر امام زمان (عج) از لایه‌ای بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهان ارسال می‌شود” بودیم که این موارد در جای خود قابل تامل است.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی در خاتمه با بیان اینکه اتفاقات اخیر در شورای عالی فضای مجازی ناشی از عدم تبعیت اعضای این مرکز از “حلقه انحرافی” است، خاطر‌نشان کرد: متاسفانه دولت در چارچوب قانون حرکت نمی‌کند و رفتار قانونی ندارد چرا که در فضاهای خاصی کارها را پیش می‌برد و فعالیت‌های قانون‌شکنانه انجام می‌دهد. 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.