اجلاس تهران آخرین میخ به تابوت اوباما

جام جم آنلاین: روزنامه” نیویورک پست “چاپ آمریکا نوشت: آخرین میخ به تابوت اوباما وقتی زده می شود که ایران رهبران برجسته کشورهای سنی ، برخی کشورهای غربی و دبیر کل سازمان ملل را در تهران گرد هم می آورد.

 تحلیلگر این روزنامه با اشاره به حضور ۱۲۰ کشور در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، نوشت این اجلاس سبب نگرانی در میان برخی قدرت های جهانی شده است.

این تحلیلگر می نویسد : ایران آنگونه که رهبرانش وعده داده اند قصد دارد تبدیل به یک قدرت منطقه ای شود که رهبری گروه عدم تعهد توسط ایران به مدت سه سال می تواند تاییدی بین المللی بر این خواسته ایران باشد.

وی معتقد است دولتمردان آمریکایی که در سالهای گذشته با انواع تحریمها و فشارها سعی در توقف برنامه هسته ای ایران و منزوی کردن ایران داشته اند فکر نمی کردند که اینقدر ناموفق باشند و محمد مرسی رهبر بزرگترین کشور عربی و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در این اجلاس شرکت کنند.

نیویورک پست، گرد هم آوردن رهبران برجسته سنی جهان عرب  و رهبران برخی کشورهای اروپایی و دبیرکل سازمان ملل درتهران توسط ایران بعد از سالها تلاش آمریکا و غرب برای منزوی کردن را به مثابه آخرین میخ بر تابوت “اوباما” رئیس جمهور آمریکا خواند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.