اجلاس ژنو ۲ باید از دستور‌ کار روشنی‌برخوردار باشد/تأکیدبر حفظ‌حقوق قومیت‌ها ‌و‌ مذاهب سوریه

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس مجلس در دیدار با یوسف بن علوی وزیر خارجه سلطنت عمان، گفت: به‌طور حتم باید حقیقت قضیه سوریه درک شود، همچنین لازم است اجلاس ژنو ۲ از دستور کار روشنی برخوردار باشد تا حقوق همه قومیت‌ها و مذاهب در سوریه حفظ شود.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، یوسف بن علوی وزیر خارجه سلطنت عمان با حضور در محل اقامت دکتر لاریجانی در مسقط، با وی دیدار و گفتگو کرد.
 
رئیس مجلس در این دیدار با بیان اینکه روابط سیاسی دو کشور ایران و عمان مثبت است، تصریح کرد: دو کشور باید درجهت تقویت روابط اقتصادی نیز کوشا باشند.
 
دکترلاریجانی با اشاره به وضعیت و بحران سوریه، گفت: به‌طور حتم باید حقیقت قضیه سوریه درک شود، همچنین لازم است اجلاس ژنو ۲ از دستور کار روشنی برخوردار باشد تا  حقوق همه قومیت‌ها و مذاهب در سوریه حفظ شود.
 
یوسف بن علوی در این دیدار با اشاره به ضرورت استقرار آرامش در منطقه، گفت: مردم خواستار آرامش و امنیت در منطقه می باشند، همچنین دو کشور ایران و عمان  باید برای استقرار آرامش در منطقه با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.
 
وزیر خارجه سلطنت عمان با اشاره به بحران  سوریه و اهمیت و موفقیت اجلاس ژنو۲، ادامه داد: مهمترین مسئله تعارض بین معارضان داخل و خارج از سوریه است.
 
همچنین در این دیدار دربارهٔ زمینه‌های همکاری و گفت‌وگوی دو جانبه بین ایران و عمان بحث و تبادل و نظر شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.