احتمال تجدیدنظر دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 احتمال تجدیدنظر دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو

احتمال تجدیدنظر دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو

ممتازنیوز: عضو شورای رقابت بابیان اینکه امکان بررسی تجدیدنظر دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه امروز شورای رقابت وجود دارد، گفت: انحصاری بودن بازار خودرو امری تایید شده است و بر همین اساس نباید نظراتی در غیرانحصاری بودن این بازار عنوان کرد.

به گزارش ممتازنیوز، عیسی امامی در رابطه با چگونگی وضعیت تجدیدنظر در دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو که مقرر بود شورای رقابت در فاصله دو هفته‌ای این موضوع را بررسی و نتایج آن را اعلام کند، اظهار کرد: با توجه به استعفای رییس شورای رقابت هنوز جلسه خاصی در مورد بررسی تجدیدنظر در دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه امکان برگزاری جلسه امروز شورای رقابت برای ارزیابی اطلاعات ارسالی خودروسازان وجود دارد، افزود: نباید تعیین دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو را به صورت دستوری پیگیری کرد. البته باید این نکته را هم متذکر شوم که طی جلسات کارشناسی، انحصاری بودن بازار خودرو امری تایید شده است و بر همین اساس نباید نظراتی در غیر‌انحصاری بودن این بازار عنوان شود.
به گزارش تسنیم، این عضو شورای رقابت اضافه کرد: وزیر صنعت و خودروسازان بر کارشناسی بودن دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو موارد متعددی را مطرح کرده‌اندکه بنده نیز باید بگویم فرمول دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو با در نظر گرفتن شاخص‌های نرخ تورم بخشی و استاندارد‌سازی در هر مقطع امکان به روز شدن قیمت‌ها را به وجود آورده است.
امامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکان تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو مطابق عرضه و تقاضا نیست، گفت: در حال حاضر دولت به هر شکلی در حوزه خودرو دخالت می‌کند که بر همین اساس بازار خودرو هنوز انحصاری و تعیین دستور‌العمل قیمت‌گذاری آن بر عهده شورای رقابت است.
وی اضافه کرد: البته خودروسازان در اعتراض به دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو باید به نرخ تورم بخشی و موسسه ملی استاندارد در استاندارد‌سازی محصولات نیز توجه کنند؛ چراکه فرمول قیمت‌گذاری براساس اطلاعات ارسالی این بخش‌ها تعیین شده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.