احتمال تحریم ام‌تی‌ان توسط دولت آمریکا به دلیل فعالیت در ایران

روزنامه میل اند گاردین آفریقای جنوبی اعلام کرد شرکت ام تی ان به دلیل فعالیت‌های مخابراتی در ایران و سوریه، در آستانه قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا است.

به گزارش ایتنا از فارس، ام تی ان، بزرگ‌ترین شرکت آفریقایی فعال در زمینه ارتباطات، به دلیل فعالیت‌های مخابراتی در ایران و سوریه، در آستانه قرار گرفتن در لیست تحریم‌های دولت آمریکا است.

روزنامه میل اند گاردین آفریقای جنوبی گزارش داد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته دستوری اجرایی صادر کرد که برای اولین بار به مقامات آمریکایی اجازه می‌دهد افراد یا شخصیت‌های حقوقی‌ای که به فناوری‌های ردیابی تلفن همراه و رصد آنلاین برای سوءاستفاده فاحش در زمینه حقوق بشر متوسل شوند، را مورد تحریم قرار دهد.

بر اساس این دستور، تحریم‌های جدید شامل منع اعطای روادید سفر به آمریکا و محدودیت‌های مالی برای اشخاص و نهادهای مرتبط با ایران و سوریه می‌شود.

هرچند نام شرکت ام تی ان، در تازه‌ترین دستور رئیس جمهور آمریکا علیه شرکت‌ها و اشخاص کمک کننده به دولت‌های ایران و سوریه دیده نمی‌شود، اما مقامات کاخ سفید طی بیانیه‌ای اظهار داشته‌اند که لیست این تحریم‌ها ممکن است گسترش یابد و شامل کشورهای دیگر نیز بشود.

پل نورمن، رئیس بخش نیروی انسانی ام تی ان، هفته گذشته گفته بود: «ما بیانیه باراک اوباما را مورد توجه قرار داده‌ایم و به بررسی شرایط ادامه می‌دهیم… ام تی ان یک شورای بین‌المللی حقوقی را برای ارائه مشورت در زمینه تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا و سایر تحریم‌های مرتبط استخدام کرده تا به ما در تطبیق عملکردمان با تحریم‌ها کمک کند.»

این در حالی است که ام تی ان، همچنان مالک ۴۹ درصد از سهام ام تی ان ایرانسل است که ۳۵ میلیون مشترک در داخل ایران دارد.
 

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.