احتمال تعلیق فروش نفت ایران به ژاپن

اختار شدید الحن شرکت ملی نفت ایران به کمپانی ژاپنی

بر اساس رای دادگاه ایالتی نیویورک ۲٫۶ میلیارد دلار از داراییهای ایران در بانک توکیوی ژاپن توقیف شد.خبرهای رسیده حاکی از ان است که اگر بانک ژاپنی داراییهای بلوکه شده ایران را در اختیار دادگاه آمریکایی قرار دهد ایران نیز در یک اقدام تلافی جویانه قرارداد با طرفهای ژاپنی را به حال تعلیق در می اورد.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز به نقل از بلومبرگ، یک دادگاه ایالتی در نیویورک در ابتدای اردیبهشت ماه طی حکمی  به کمپانی ” میتسوبیشی یو اف جی” دستور داده است که مبلغ ۲٫۶ میلیارد دلار از فروش نفت ایران به این شرکت ژاپنی را که در بانک توکیو ژاپن موجود است  و متعلق به شرکت ملی نفت ایران است را مسدود نموده و به حساب بازماندگان تفگنداران آمریکایی انفجار ۱۹۸۳ در بیروت واریز نماید.

این اقدام غیرقانونی و خلاف مقررات بین الملل بانک ژاپنی در به رسمیت شناختن احکام دادگاه محلی ایالتی نیویورک و بلوکه کردن اموال شرکت ملی نفت ایران در حالی صورت می گیرد که خبرهای رسیده از شرکت ملی نفت ایران حاکی از ان است که اگر بانک ژاپنی داراییهای بلوکه شده ایران را در اختیار دادگاه آمریکایی قرار دهد ایران نیز در یک اقدام تلافی جویانه قرارداد با طرفهای ژاپنی را به حال تعلیق در می اورد.

بر اساس خبرهای رسیده کمپانی زاپنی ” میتسوبیشی یو اف جی” دیروز دادخواستی را برای دادگاه ایالتی نیویورک ارسال کرده است که در این داخواست اعلام شده توقیف داراییهای ایران در بانک ژاپنی باعث تاثیرات زیانباری بر روی حسابهای بانکی در کشور ژاپن خواهد شد.

در همین حال وزارت اقتصاد و تجارت و صنایع ژاپن که مسئولیت امنیت تامین انرژی خارجی ژاپن را به عهده دارد در حال مذاکره برای خارج کردن پولهای بلوکه شده ایران در ژاپن بوسیه سازمانها و تشکیلات دیگری است و سعی دارد راههایی بیابد که صادرات نفت ایران به این کشور ادامه پیدا کند.

در انفجار سال ۱۹۸۳ در بیروت بیش از ۲۰۰ تفنگدار آمریکایی کشته شدند. دادگاه ایالات نیویورک، ایران را در این بمب گذاری مقصر دانسته و خواستار دریافت غرامت از دولت ایران شده است.

کمپانی نفتی ژاپنی “میتسوبیشی یو اف جی فاینشنال گروپ” که دارای یک قراردادبلند مدت ۳ ساله برای خرید نزدیک به ۲۵ هزار بشکه نفت در روز با شرکت ملی نفت ایران است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.