احیای آموزش عالی «بروندی» پس از ۱۲ سال جنگ داخلی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

Flag_of_Burundi.svg.png

کشور آفریقایی «بروندی» در تلاش است سیستم آموزش عالی خود را پس از ۱۲ سال جنگ داخلی، مجدد احیا کند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» ایسنا، این کشور کم جمعیت که در همسایگی اوگاندا و تانزانیا قرار دارد، در حال اجرای قانون تازه آموزش عالی و تامین بودجه اختصاصی برای آن تا اوایل سال آینده میلادی است.

جولین نیموبونا، وزیر علوم، تحقیقات و آموزش عالی بروندی در این باره iبه «یونیورسیتی نیوز» می‌گوید: این فرآیندیست که روی آن کار می‌کنیم و در حال پیشرفت هستیم و عزم ما بسترسازی قوی درعرصه آموزش و تحقیق متناسب بن نیازهای کشور می‌باشد.

قانون تازه آموزش عالی این کشور آفریقایی در ماه دسامبر سال قبل iبه امضا و تصویب رسید و iبه نقل از این مقام مسئول، با تصویب این قانون، روح تازهی iبه کالبد سیستم آموزشی در حال افول این کشور دمیده شده است.

در قانون تازه ضمن تاکید بر توسعه هدفمند آموزش، iبهبود کیفیت آموزش عالی، تاسیس مراکز علمی، حمایت از تحصیلات تکمیلی غیردولتی، برخورد با موسسات غیرمجاز برای سیستم آموزش عالی این کشور ساختار تازهی تعریف نموده است.

براساس این گزارش تفسیری، جمهوری بروندی که iبه مدت ۱۲ سال – ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۵ – گرفتار جنگ‌های داخلی و قبیله‌ای بود، روزگانی مستعمره بلژیک بود. پایتخت این کشور کوچک «بوجومبورا» است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.