اخبار خودرو:جولان دلالان با توقف عرضه خودرو، ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

جولان دلالان با توقف عرضه خودرو

عصر خودرو : عضو کمیته تخصصی کارگروه حمایت از تولید، توقف عرضه خودرو را سبب رشد بازار سیاه خودرو دانست و گفت: iبه دنبال توقف عرضه خودرو توسط خودروسازان، عرصه برای سودجویی واسطه ها و دلالان بازار خودرو بازتر می گردد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از موج آرمان خالقی، با اعلام مطلب فوق، افزود: کاهش و یا توقف عرضه خودرو از سوی شرکت های خودروساز داخلی علاوه بر اینکه شرایط مناسبی را برای جولان دلالان در بازار خودرو فراهم می آورد، همچنین سبب افزایش بی رویه قیمت خودرو در بازار آزاد نیز می گردد.
به گفته وی، توقف فروش خودرو پیام خوبی برای بازار خودروی کشور نخواهد بود چرا که این امر در نهایت منجر iبه دست iبه دست شدن حواله های خرید خودرو نزد مردم و نیز افزایش کاذب قیمت محصولات گروه خودرویی می گردد.
وی در خصوص افزایش قیمت محصولات گروه خودرویی، اظهار داشت: تلاطم ایجاد شده در بازار سبب شده تا محاسبات اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف نمایندگان خودرو با نوسان روبرو شود.
وی نبود ثبات در بازار خودرو و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور را از دلایل عمده عدم امکان برنامه ریزی توسط تولیدکنندگان داخلی عنوان نمود و افزود: هم اکنون تولید نمایندگان خودرو در کشور iبه منظور ثبت سفارش و گشایش اعتبار برای تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیازخود، با مشکلات عدیده ای روبرو می باشند.
عضوهیئت مدیره خانه صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه در رابطه با لزوم iبهبود و ارتقای سطح کیفی محصولات گروه خودرویی در کنار افزایش قیمت ها، اذعان داشت: با توجه iبه اینکه ارتقای سطح کیفی خودروها امری لازم و ضروری است اما باید iبه خاطر داشته باشیم که افزایش فعلی قیمت ها تنها iبه سبب شرایط و نوسانات ایجاد شده در بازار کشور است و نمی توان iبه ازای افزایش قیمت ایجاد شده در خودروها طلب ارتقای سطح کیفی خودروها را از شرکت های خودروسازی داشت.
به گفته وی، افزایش قیمت ایجاد شده جبرانی برای افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مورد استفاده تولید نمایندگان خودرو در کشور است.
خالقی همچنین بر ضرورت ایجاد توافق میان خودروسازان، مصرف نمایندگان و دولت برای تعیین قیمت خودرو تاکید نمود و گفت: با چانه زنی نمی توان قیمت خودرو را تعیین نمود و مشخص شدن قیمت منطقی برای محصولات گروه خودرویی مستلزم ایجاد یک توافق نظر میان مثلث مذکور است.
وی با اعلام اینکه در شرایط موجود، افزایش قیمت خودرو امری طبیعی است، اضافه نمود: تعیین سقف افزایش قیمت خودرو از اهیمت ویژه ای برخوردار است و باید این امر iبه نحوی تحق یابد که ضرر و زیان را برای تولید نماینده و مصرف نماینده فراهم نیاورد.
خالقی در پایان خاطرنشان نمود: با نگرش iبه قیمت های خروجی خودروها،‌ می توان گفت که قیمت محصولات گروه خودرویی با افزایش ۶۰ درصدی روبرو شده است.

سه شنبه ۲ آبان   ۵:۹

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.