اخبار مد:نمایشگاه‌های مد و لباس آغازی نوین است۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

در گفت و گو با خبرگزاری هنر ایران مطرح شد

کارشناس طراحی لباس گفت: باید بدانیم که نمایشگاه ˝مانتو وپوشش سر˝ و برنامه‌های نظیر آن تنها یک آغاز می باشند و نمی‌توان iبه صرف اجرای یک نمایشگاه iبه ساماندهی حوزه پوشاک اکتفاء نمود.

سارا علیپور، کارشناس طراحی لباس درباره نمایشگاه مد و لباس “مانتو و پوشش سر” آبان ماه iبه خبرنگار هنرآنلاین گفت: از نگاه من و اغلب طراحان این نمایشگاه مثبت ارزیابی می گردد اما باید بدانیم که این اقدام و برنامه های نظیر آن تنها یک آغاز می باشند و نمی توان iبه صرف اجرای یک نمایشگاه iبه ساماندهی حوزه پوشاک اکتفاء نمود چرا که لباس یک مساله بسیار گسترده است و یقینا ترویج مد اسلامی بدون توجه iبه بخش های دیگر این صنعت امکانپذیر نمی باش.

وی درباره نیاز طراحان و فعالان صنعت پوشاک iبه نشریه اختصاصی بیان نمود: متاسفانه بخش نشریات تخصصی مد و لباس کشور در حد چند ژورنال کپی برداری شده و یا چند صفحه در سایر مجلات متوقف شده است.

این کارشناس لباس تاکید نمود: مساله اینجاست که همان مقدار کمی که نشریات داخلی iبه مساله مد می پردازند نیز حاوی مرجعیت علمی نمی باش اما با این وجود iبهتر از هیچ است.

علیپور تصریح نمود: نشریات تخصصی می توانند آگاهی درستی نسبت iبه مساله مد ولباس را iبه مردم ارائه دهند iبه نحوی که مخاطبان بدانند چطور لباس خود را انتخاب نمایند که یکدست و بسیارزیبا iبه نظر آید لذا باید iبه این بخش توجه ویژه ای شود.

وی درباره اقدامات اخیر معاونت هنری اظهار نمود: اقدامات اخیر بنیاد ملی مد ولباس اسلامی- ایرانی در جهت حمایت از طراحان بسیار خوب است اما باید iبه مساله نشریات نیز مانند سایر موارد توجه نمود تا خلاء موجود در این بخش پر شود و بتوانیم مخاطبان را نیز با آگاهی همراه این تحولات کنیم.

این کارشناس لباس درباره نیاز صنعت پوشاک کشور iبه شناخت مخاطب و بازاریابی گفت: شناخت بازار باید در کنار سطح آگاهی مردم رشد کند iبه نحوی که هر دو iبه یک موازات حرکت نمایند.

علیپور ادامه داد: مساله اینجاست که دو عنصر موثر در حوزه پوشاک یعنی تولیدکننده و طراح هرگز نخواسته اند که یکدیگر را بشناسند iبه نحوی که طراح ها iبه دنبال همکاری با تولیدکنندگان نمی باشند تا خلاقیت و ابتکار آنان محدود نشود.

وی افزود: تولیدکنندگان نیز از طراحان استفاده نمی نمایند تا iبها کمتری صرف نمایند و از آثار گرانتر اجتناب نمایند اما واقعیت این است که در صورت همکاری درست همه این مشکلات و شبهات برطرف می گردد.

این کارشناس پوشاک تاکید نمود: نزدیکی تولیدکننده و طراح که طی چند وقت اخیر iبه واسطه اقدامات انجام شده در حال شکل گیری است بسیار اتفاق خوبی است چرا که از این طریق دو گروه می توانند iبه نقد مثبت یکدیگر بپردازند.

علیپور بیان نمود: وقتی نقد درست از نگاه اصولی و تخصصی صورت می پذیرد می تواند iبه یک طراح دیدگاه اقتصادی ببخشد و قطعا طراحان نیز iبه تولیدکنندگان خلاقیت و ابتکار لازم را ارائه می دهند.

وی اذهان نمود: بحث مد و لباس چند سالی است که در کشور ما شکل گرفته است iبه همین خاطر دید امروزی نسبت iبه مساله لباس کاملا کلی است و هنوز درگیر جزئیات مساله نشده ایم لذا باید گستره دید مدیریتی این بخش را وسعت دهیم.

این کارشناس طراحی لباس گفت: مساله برند بسیار خوب است و iبه عنوان یک طراح معتقدم با گسترش این مساله موفقتر هستیم اما واقعیت این است که برند با بازی روانشناسانه ذهن مخاطب را درگیر می نماید لذا انحصاری نمودن بازار برای برندها کار درستی نمی باش.

علیپور توضیح داد: اغلب برندها در حال دیکته نمودن سلیقه خود iبه مشتری می باشند در صورتیکه با تعدد رسانه و آگاهی بخشی iبه مردم می توان اعتماد iبه نفس بیشتر و سلیقه های متفاوت تری را در جامعه شاهد بود که هر کس خود بداند چه بپوشد و چگونه استفاده کند بنابراین لزوما یک برند تعیین نماینده مد نمی باش.

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.