اختلال در پایگاه اینترنتی هدفمندی یارانه‌ها

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: به دنبال ایجاد اختلال در پایگاه اینترنتی در نظر گرفته شده برای ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها (سایت رفاهی) بسیاری از مردم متقاضی در دفاتر پست، پلیس +۱۰ و پیشخوان دولت سرگردان شدند.

به گزارش ایسنا، دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای حل این مشکل برای ثبت نام اشخاص مراجعه کننده، اطلاعات اشخاص را به صورت مکتوب از آنها دریافت می‌کنند تا پس از حل مشکل پایگاه اینترنتی رفاهی این اطلاعات را به دور از ازدحام مردم به پایگاه اینترنتی منتقل کنند. به همین سبب در حال حاضر دریافت اطلاعات اشخاص برای ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان خدمات دولت در حال انجام است.

گفته می‌شود شعبه‌های مختلف پلیس +۱۰ نیز همین اقدام را انجام داده‌اند که البته در بعضی از این شعبه‌ها علاوه بر هزینه‌ ۳۵۰۰ تومانی که از سوی وزارت کشور برای ثبت نام خانواده‌ها اعلام شده، هزینه‌ای ۵۰۰ تومانی هم به عنوان هزینه فرم از مراجعان دریافت می‌شود.

در حال حاضر مسوولان دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر این نکته تاکید دارند که دفاتر پیشخوان تحت هیچ شرایطی مجاز به دریافت هزینه اضافی از مردم نیستند.

مدیر عامل شرکت پست هم امروز در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در ارتباط با فعالیتهای دفاتر پست در حوزه یارانه‌ها پرداخت و در خصوص اختلالات امروز این پایگاه اینترنتی گفت: اشخاص می توانند اطلاعات خود را در قالب فرم‌هایی که آماده شده به مسوولان دفاتر بسپارند تا پس از برطرف شدن اختلال آنها نسبت به ثبت این اطلاعات در سامانه رفاهی اقدام کنند.  وی بر این نکته تاکید کرد که برای انجام ثبت نام به غیر از قیمت ۳۵۰۰ تومانی مصوب دفاتر پستی مجاز به دریافت هزینه دیگری نیستند و فرم‌هایی که در اختیار مردم قرار می گیرد هزینه جداگانه‌ای نباید داشته باشد.

حسین مهری همچنین گفته است که در صورتی که اشخاص هنگام مراجعه به دفاتر پست، کد پستی خود را به همراه نداشته باشند، این دفاتر کد پستی را به طور رایگان در اختیار آنها خواهند گذاشت.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.