اخلاقیات در موسیقی امروز کمرنگ شده است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

داوود یاسری در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

داوود یاسری معتقد است، اخلاقیات در موسیقی امروز کمرنگ شده و این موضوع سبب گشته که از اصل موسیقی دور شویم.

داوود یاسری، نوازنده تنبک در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز دربارهٔ وضعیت موسیقی گفت: به طور کلی موسیقی در چند سال اخیر از جهت تکنیک و سرعت پیشرفت داشته، اما نسبت به قبل تغییراتی کرده است که این تغییرات به نفع موسیقی نیست و بهتر است هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

این نوازنده تنبک در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات موسیقی این است که میان هنرمندان تفرقه ایجاد شده است و به همین سبب آثار امروزی حس و حال قبل را ندارد. بهتر است بگوییم اخلاقیات در موسیقی امروز کمرنگ شده  و این موضوع سبب گشته که از اصل موسیقی دور شویم.

یاسری تاکید کرد: به نظر من بهتر است تکنیک و سرعت در موسیقی همراه با حس و حالی قوی میان هنرمندان وجود داشته باشد؛ زیرا همدلی در موسیقی مشکلات را آسان‌تر می‌کند، همچنین هر چه جلوتر می‌روی در موسیقی از واقعیت‌ها و اصول اساسی در این حوزه دوره می‌شویم که این موضع نه تنها به ضرر موسیقی بلکه به ضرر هنرمندان است.

داوود یاسری در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه سبب این تفرقه را نمی‌دانم و مسئولین باید با کاردانی هنرمندان را با هم آشتی دهند و دوباره آنها را در کنار هم جمع کنند؛ زیرا موسیقی به کمک هنرمندان می‌تواند پله‌های ترقی را طی کند.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: همه ما مدیون گذشتگان هستیم و نباید آنها را فراموش کنیم زیرا به همت و تلاش آنها موسیقی به رشد و شکوفایی رسید و وظیفه ما این است که از موسیقی حمایت کنیم تا از بین نرود.

یاسری افزود: متاسفانه هنرمندان امروز نمی‌توانند حس و حال خود را به مخاطبان منتقل کنند، زیرا یک اثر موسیقایی باید از دل موسیقیدان برآید تا به جان مخاطب نفوذ کند در نتیجه مسئولین و هنرمندان باید چاره‌ای برای این مشکلات پیدا کنند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.