اخوان‌المسلمین از مرسی بیشترین ضربه‌ها را خورد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناسی سیاست خارجی گفت: مرسی پس از آنکه به دنبال محدود کردن قوه قضاییه رفت با ارتش درگیر شد، اما ارتش دست به اقدامات تند و غیرعقلایی زد و خلف‌وعده‌های مرسی بهانه‌ای به دست ارتش داد که او را از قدرت برکنار کنند، به همین خاطر اخوان‌المسلمین به عنوان حزب پشتیبان وی متحمل بیشترین خسارات شد.

سیدجلال ساداتیان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تغییر رهبر اخوان‌المسلمین گفت: شرایط مصر وارد جریان‌های پیچیده‌ای شده و هم‌اکنون در اخوان‌المسلمین گرایش‌های تندرو که همان سلفی‌ها و تکفیری‌ها می باشند و شاخه دیگر که مواضع ملایم‌تری را دنبال می‌کنند، بوجود آمده است.  
 
وی تصریح کرد: مرسی در ابتدای حکومت خود از آزادی گروه‌های فکری و رعایت کردن حقوق اقلیت‌ها صحبت کرد و به دنبال القای رعایت کردن دموکراسی بود، اما با حمله به مسیحیان قبطی که به آتش کشیده شده کلیسای آنها و مرگشان منجر شد کلیه دروغ‌های مرسی نسبت به اقلیت‌ها برملا شد. 
 
این کارشناس سیاست  خارجی اظهار داشت: مرسی پس از آنکه به دنبال محدود کردن قوه قضاییه رفت با ارتش درگیر شد، اما ارتش دست به اقدامات تند و غیرعقلایی زد و خلف‌وعده‌های مرسی بهانه‌ای به دست ارتش داد که او را از قدرت برکنار کنند، به همین خاطر اخوان‌المسلمین به عنوان حزب پشتیبان وی متحمل بیشترین خسارات شد.  
 
ساداتیان بیان داشت: پس از همه این اتفاقات شاهد فاجعه‌های بسیاری در مصر هستیم، هرچند ارتش اعلام کرده که حاضر به مذاکره با طرفداران اخوان است، اما آینده مصر چندان روشن نیست.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: انجام حرکت‌های تروریستی سبب شده که آینده مصر به مخاطره بیافتد، چرا که پیچیدگی جامعه مصر دورنمای این کشور را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.