ادامه‌ رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات و سوال نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش

۱۶م آذر ،

Mona Hoobehfekr-24-7.jpg

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود به ادامه‌ رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و وزرای آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در مجلس حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نمایندگان ضمن بررسی این موارد، بررسی لایحه حمایت خانواده، طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۹۰ قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب ۱۳۷۰ را در دستور کار دارند.

مجلس هم‌چنین تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد آموزش و پرورش درخصوص نحوه‌ گزینش و اعزام معلمان به خارج از کشور، و عدم اجرای جزء ۳ بند ۴۵ و بند ۴۷ قانون بودجه کل کشور در اجرای تبصره ماده ۴۹ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مجلس هم‌چنین طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در حوادث غیرمترقبه، طرح بهیاری‌ها و هم‌چنین طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیات‌های مدیره و مدیریت عامل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نمایندگان هم‌چنین بررسی لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و سایر تاسیسات و اماکن ورزشی تابع سازمان تربیت بدنی و هم‌چنین لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین‌المللی انرژی را در دستور کار خود دارند.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی به بررسی تقاضای دولت مبنی بر رسیدگی به لایحه یک فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، لایحه تعیین حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تاسیسات کشور، لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان و هم‌چنین لایحه موافقت‌نامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی می‌پردازد.

نمایندگان مجلس ضمن بررسی این‌گونه موارد، به بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و هم‌چنین لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه‌ پست و مخابرات می‌پردازند.

مجلس، رسیدگی به لایحه چگونگی تشکیل و نحوه‌ی رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درخصوص مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن و هم‌چنین لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی را در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر، لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و آمد و شد و چگونگی اجرای آن و طرح اصلاح بند «ج» ماده ۱۷۸ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مجلس هم‌چنین به بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، لایحه اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل‌های اصلاحی ۱، ۲ و ۴ کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به سبب پروتکل لاهه مربوط به یکسان کردن بعضی از مقررات حمل و نقل هوایی بین‌المللی و هم‌چینن رد طرح اصلاح ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران می‌پردازد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه اصلاح ماده ۸ قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران، لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی، طرح استفساریه ماده ۲۴ قانون بیمه و هم‌چنین طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش و پرورش را در دستور کار دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.