ادامه بارش‌های پراکنده

جام جم آنلاین: همان‌گونه که پیش‌بینی کرده بودیم، بارش‌های رگباری تابستانی که در بیشتر روزهای هفته گذشته به سواحل دریای خزر اختصاص داشت، بتدریج در حال گسترش به مناطق گسترده‌تری از کشور است.

دیروز: روز گذشته بارش‌های رگباری گاهی همراه با آذرخش در سواحل دریای خزر، شمالی‌ترین شهرهای شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات شمالی تهران و دامنه‌های زاگرس جنوبی رخ داد. در این مناطق دمای هوا کاهش داشت. همچنین وزش باد و گرد و غبار در غرب، جنوب‌غرب، شرق و جنوب شرق شدت گرفت.

امروز: انتظار داریم از امروز بارش‌ها به مناطقی از جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطق بیشتری از استان تهران، زنجان، البرز و قزوین هم گسترش یابد. این بارش‌ها در ساعات بعدازظهر تا شب رخ می‌دهد و سبب لطافت هوا و کاهش نسبی دما می‌شود. وزش باد و گرد و خاک نیز همچنان در غرب، جنوب‌غرب، شرق و جنوب‌شرق تداوم دارد.

آینده‌نگری: طی روزهای آینده این الگوی جوی کمابیش تکرار خواهد شد؛ از همین‌رو در برخی از روزها دما افزایش و در برخی از روزهای این هفته دما کاهش می‌یابد. به زبان دیگر طی روزهای این هفته بی‌نظمی در درجه حرارت بیشتر از هفته‌های قبل است. شاید این پیامی آشکار برای نزدیک شدن به فصل پاییز باشد.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.