ادامه مهاجرت سینمایی ها به دنیای موسیقی!

آیا دورنمای کساد سینما‌، ستارگان را به صرافت فعالیت در دنیای موسیقی انداخته یا کلا جاذبه خواندن بر بازی کردن می‌چربد؟

 

m-modiri

 

زمانی تئاتر برای هنرمندان سینما راهی بود برای فرار موقت از دنیای سینما و رویارویی مستقیم و نفس به نفس با مخاطب اما به نظر می‌رسد جاذبه دنیای موسیقی نه تنها تئاتر را از جایگاه خود دورکرده که جذابیت سینما را نیز برای بازیگران کمرنگ ساخته است.

 

آیا ارتباط مستقیم با مردم منجر به جاذبه شدید موسیقی برای ستاره‌هاست تا آنجا که ترجیح می‌دهند به صورت حرفه‌ای وارد بازار موسیقی می‌شوند؟ شاید هم شهرت رو به افزایش ستارگان موسیقی پاپ‌، سینمایی‌ها را نیز به این صرافت انداخته.

 

اما خبر این است: «امین حیایی برای آلبومش درخواست مجوز کرد.» اگر چه این خبر جدیدی در مورد فعالیت تازه امین حیایی در دنیای موسیقی نیست، اما نشان می‌دهد این بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون مصمم‌تر از قبل قصد دارد در حوزه موسیقی فعالیت کند.

 

امین حیایی پیش از این تمام فعالیت موسیقی‌اش محدود می‌شد به خواندن ترانه در فیلم‌هایی چون سلام برعشق، شام عروسی و سرود تولد که البته توفیق چندانی هم در هیت شدن نداشتند.حیایی گیتاریست ماهری است و در نواختن پیانو نیز تبحر دارد. آنها که شنیده‌اند، صدای او را نیز گرم توصیف کرده‌اند.

 

چندی پیش بهرام رادان دیگر ستاره سینمایی، اولین آلبوم خود را با نام «روی دیگر» وارد بازار کرد که به قول خودش حاصل هفت سال تلاش او و همکارانش بود و تبلیغات وسیعی را برای آن انجام داد که البته حرف و حدیث‌ها و انتقادهایی را نیز در مورد آلبوم به وجود آورد و این بازیگر سرشناس را در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داد.

 

البته تهیه کننده آلبوم از فروش خوب آن خبر داده و بهرام رادان هم از انتشار آلبوم اولش پشیمان نیست و گویا مراحل ضبط آلبوم جدیدش را هم شروع کرده است.

 

مهران مدیری دیگر ستاره سینما و تلویزیون که بیشتر از دو بازیگر قبلی دستی در موسیقی دارد هم تا به حال یک آلبوم موسیقی منتشر کرده است و معمولا تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌هایش را هم خودش می‌خواند.

 

مهران مدیری هم هرچند هیچگاه به عنوان خواننده‌ای حرفه‌ای در موسیقی مطرح نبوده است، اما تک آهنگ‌های منتشر شده‌اش از اقبال بیشتری نسبت به بازیگران دیگری که به سراغ خوانندگی رفتند، برخوردار بود. تک‌آهنگ‌هایی که بیشتر بازخوانی تصنیف‌های قدیمی و آهنگ‌های فولکلور مانند «امشب شب مهتابه»، «بیا بریم کوه»، «زمن نگارم» و … بود.

 

مدیری همچنان همراه با گروه دارکوب و همچنین در کنار شهرداد روحانی تجربه اجرای صحنه‌ای را هم دارد. با این وجود به غیر از تنها آلبوم جدی‌اش در زمینه خوانندگی با نام «از روی سادگی» به آهنگسازی بابک بیات و فردین خلعتبری که در سال ۷۹ وارد بازار شد هیچگاه آلبوم دیگری را منتشر نکرد.

منبع: هفت صبح

فرهنگ و ادب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.