ادعاهای تکراری رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس علیه ایران

رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس، ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد.

جاناتان اوانز مدعی شده «توطئه علیه منافع اسرائیل در هند، جمهوری آذربایجان و سایر نقاط موجب بروز نگرانی هایی درباره فعالیت ها و نیات ایران شده است.»

رئیس سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا گفت بازگشت به تروریسم دولتی توسط ایران یا حزب الله لبنان در واکنش به افزایش فشارها بر این کشور رانمی توان منتفی دانست.

رئیس سرویس امنیتی MI5 همچنین می گوید تعداد شهروندان انگلیسی که برای آموزش های تروریستی به کشورهای عربی می روند رو به افزایش است.

او گفت در خیابان ها و در خودروها در بریتانیا، افرادی هستند که خواهان دست زدن به حملات تروریستی هستند.

وی همچنین گفته است سازمانش در تلاش برای مقابله با میزان «حیرت انگیزی» از حملات سایبری به صنایع این کشور است. او در اولین سخنرانی خود طی دو سال گذشته نسبت به «آسیب پذیری های» اینترنت که تبهکاران و دولت ها از آن سوء استفاده می کنند، هشدار داد. رئیس سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا گفت حملات سایبری، تهدیدی برای امنیت، دقت و اعتبار اطلاعات به شمار می روند.

اظهارات سرویس امنیتی MI5 در حالی است که وی توضیح نمی دهد هر سال چه میزان آموزش و اسکان تروریست ها در انگلیس صورت می گیرد و چند درصد از ترویج تروریسم در سطح جهانی مربوط به این رژیم است. انگلیس از پایه گذاران طالبان و القاعده به شمار می رود.

/۲۷۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.