ادعای حملات سایبری،مسموم کردن فضای قبل ازمذاکرات با ۵+۱

۲۱م دیماه ،

جمهوری اسلامی ایران، هدف اتهامات واهی رسانه های آمریکایی مبنی بر حمله هکرهای ایرانی به مؤسسات مالی آمریکا را مخدوش کردن چهره تهران و بهانه تراشی برای افزایش اقدامات غیر قانونی بر ضد ملت و دولت کشورمان دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در پی فضاسازی رسانه های آمریکایی دربارهٔ حمله هکرهای ایرانی به مؤسسات مالی آمریکایی، نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ادعای طرح شده مبنی بر دخالت ایران در حملات سایبری برضد مؤسسات مالی آمریکا را بطور قاطع تکذیب می کند.
در جوابیه این نمایندگی همچنین بکارگیری هرگونه بدافزار رایانه ای که با نقض حاکمیت ملی کشورها، مؤسسات مهم خدمت رسانی به مردم را هدف قرار می دهند، محکوم شده است.
این جوابیه می افزاید: بر خلاف آمریکا که گزارش های رسانه ای بر نقش دولت این کشور در اقدامات سایبری خرابکارانه برضد ایران دلالت دارد، جمهوری اسلامی ایران با احترام به حقوق بین الملل تاکنون از اقدام متقابل برضد موسسات مالی و اقتصادی این کشورها اجتناب کرده است.
نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل همچنین تاکید کرد: تهران بارها بطور رسمی از بکارگیری غیر قانونی بدافزارهای رایانه ای و دیگر اقدامات خصمانه و غیر موجه مانند ترور دانشمندان هسته ای به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.
این جوابیه می افزاید: اتهامات بی پایه تازه دربارهٔ دخالت ایران در حملات سایبری به مؤسسات مالی آمریکا، زمانی طرح می گردد که شاهد تلاش هایی برای برگزاری دور تازهی از مذاکرات ایران و ۱+۵ هستیم و هدف از دامن زدن به چنین شایعاتی, مسموم کردن فضای قبل از مذاکرات است.
نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل همچنین تاکید کرد: ایران با وجود آنکه خود قربانی حملات سایبری بوده است، با احترام به حق حاکمیت سایر کشورها، از چنین أقداماتی اجتناب کرده و از دیگر کشورها نیز انتظار دارد اینچنین عمل کنند.
ادعای اخیر در حالی مطرح می گردد که بعضی رسانه های آمریکایی از طرح تشدید عملیات مخفی و به ویژه حملات سایبری آمریکا برضد کشورمان خبر داده اند.
جوابیه نمایندگی کشورمان در دو پاسخ جداگانه به روزنامه نیویورک تایمز و شبکه خبری سی ان ان ارسال شد و در آنها بازتاب یافت.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.