ادغام وزارت‌خانه‌ها باعث عدم کارایی‌شان شده است/ مجلس تفکیک وزارتخانه‌ها را در دستور کار قرار دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ادغام وزارت‌خانه‌ها باعث عدم کارایی‌ آنها شده است، گفت: مجلس باید تفکیک وزارتخانه‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ادغام وزارت‌خانه‌ها در یکدیگر باعث ناکارآمدی آنها در انجام وظایفشان شده است، گفت: مجلس باید جداسازی وزارت‌خانه‌های ادغام شده را در اولویت کاری خود قرار دهد چرا که فرآیند ادغام وزارت‌خانه‌ها به جای نتایج مثبت پیامدهای منفی به همراه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ادغام وزارت‌خانه‌ها باعث حجیم شدن وظایف وزارت‌خانه جدیدالتاسیس می‌شود، تصریح کرد: وزارت‌خانه‌های کوچک اما فعال بسیار بهتر از وزارت‌خانه‌های بزرگ اما ناکارآمد هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه افزود: ادغام وزارت‌خانه‌های راه و ترابری با مسکن و شهرسازی کارشناسی شده نبوده، اظهار داشت: در کشور باید بین ۲۵ الی ۳۰ وزارت‌خانه وجود داشته باشد و باید توجه داشته باشیم که برنامه پنجم توسعه دارای اشکالاتی از جمله کاهش تعداد وزارت‌خانه‌هاست و این امر باید اصلاح شود.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.