ارائه روش بهینه برای تولید قطعات صنعتی از سوی محققان کشور

۱۱م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، ﻓﻮرج ﻳﮏ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ اﺻﻠﯽ ﺑﺮاﯼ شکل دهی ﻗﻄﻌﻪ ﺗﻮﺳﻂ اﻧﻮاع قالب‌ها و اﺑﺰارها است و پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روشی را برای بهینه کردن این فرآیند ارائه دادند.

دکتر محمود شیخ زین الدین رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره مشکلات موجود در ساخت قطعات فورج، گفت: ساخت قطعات فورج در کشور با مشکلات متعددی از قبیل بسیار بودن دور ریز مواد، کم بودن نرخ تولید، بسیار بودن هزینه‌های پرسنلی و کارگری و همچنین افزایش تعرفه انرژی و پایین بودن کیفیت محصولات تولیدی مواجه است.
 

وی ادامه داد: پژوهشگران این شهرک علمی فرآیند بهینه‌ای برای ساخت و تولید قطعات فورج و همچنین طراحی قالبهای آن را به صورت نوین و در عین حال با صرف هزینه کمتر نسبت به تولیدات معمول و سنتی عرضه کردند.
 

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: مهمترین فعالیت این محققان بهینه سازی قالب و قطعات مربوط به اتصالات از جنس برنج است.
 

شیخ زین الدین تحلیل و بهینه سازی قطعات و قالبهای فرآیند فورج را عاملی برای کاهش ضایعات در تولید قطعات دانست و یادآور شد: با استفاده از این روش می‌توان اقدام به تولید قطعات بدون تولید پلیسه کرد.
 

به گفته وی این طرح از سوی شرکت ابکار صنعت گیتی مهر از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اجرایی شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.