ارتباط خشکی پوست با بعضی بیماریهای داخلی بدن

۲۳ آبان ،

ابتلا به بیماریهای داخلی نقش موثری در بروز خشکی پوست دارد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ عضو مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ابتلا به خشکی پوست علاوه بر علل محیطی به اختلالات داخلی بدن نیز مرتبط است، اظهار داشت: بروز اختلالات تیروئیدی، بیماریهای کلیوی، مصرف بعضی از داروها از جمله کاهنده چربی، داروهای معده و برطرف کننده جوش های صورت نیز می تواند سبب بروز خشکی پوست شود.

دکتر مهناز بنی هاشمی با بیان اینکه خارش و در نهایت خراشهای پوستی یکی از شایعترین عوارض  خشکی پوست به شمار می رود، خاطر نشان کرد: اشخاص با اجتناب از درمانهای خودسرانه برای پیگیری علل خشکی پوست باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش سن را نیز از دیگر علل ابتلا به خشکی پوست عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از ۵۰ درصد از اشخاص بالای ۶۵ سال به سبب کاهش چربی پوست به خشکی و عوارض ناشی از آن مبتلا می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد:  حساسیتهای فصلی به ویژه در فصل پاییز نیز از دیگر علل ابتلا به خشکی پوست به شمار می رود که ممکن است از سنین کودکی تا میانسالی را درگیرکند.

دکتر مهناز بنی هاشمی استفاده از مواد شوینده مخصوص پوست خشک، پوشیدن لباس نخی و اجتناب از استفاده از لباسهای پشمی، جلوگیری از گرفتن حمام با آب داغ و متناوب، استفاده نکردن از صابونهایی با قدرت پاک کنندگی بالا را از جمله راهکارهای پیشگیری از خشکی پوست عنوان کرد و اظهار داشت: لازم است  اشخاصی که به خشکی مبتلا می باشند پس از حمام کردن از کرمها و لوسیون های مرطوب کننده با مشورت پزشک استفاده کنند.

دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در صورت ابتلا به خشکی پوست به ویژه در اشخاص جوان مراجعه به پزشکان متخصص برای بررسی علل آن ضروری است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.