ارتباط خودرو به خودرو هم ممکن شد +تصاویر

این خبر امروز ۴ شنبه ۱۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

ارتباط خودرو به خودرو هم ممکن شد +تصاویر

شرکت‌های خودروسازی مانند هوندا، جنرال موتورز، آئودی، بی.ام.دبلیو، دایملر و ولوو به کنسرسیوم ارتباط خودرو به خودرو پیوسته اند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از  مهر، هدف از این پروژه ایجاد سیستم استانداردی است که به خودروها امکان می دهد بدون توجه به ساخت و مدل یکدیگر به طور بی سیم با هم ارتباط برقرار نمایند.
اگر این سیستم آن طور که برنامه ریزی شده، کار کند، می تواند تصادفات را کاهش داده، جریان ترافیک خیابانها را بهبود بخشیده و رانندگی را برای رانندگان لذت بخش کند.
این سیستم می تواند به خودروها کمک کند در یک شعاع و بازه داده شده، داده ها را تبادل کند این داده ها می تواند شامل GPS، سرعت و مسیر مسافرت هر خودرو باشد.
انتقال دهنده های این سیستم احتمالا در اجزای زیرساختاری خودرو مانند چراغ ترافیک و نشانه های جاده تعبیه می شوند و به آنها امکان می دهد بخشی از شبکه بی سیم در آن مسیر باشند. آنها اطلاعاتی مانند محدوده سرعت و شرایط جاده را به خودروهای آن منطقه انتقال خواهند داد.
فناوری خودرو به خودرو که به توسعه و استانداردسازی خودروها کمک خواهد نمود شامل بعضی موارد زیر است:
هشدار لرزشی چراغ قرمز: این ویژگی به رانندگانی که در حال نزدیک شدن به یک چهارراه که چراغ عبوری آن سبز است اخطار می دهد که آیا ممکن است خودرویی که سوی دیگر چهارراه می آید چراغ قرمز را رد نموده و با او تصادف کند.
چراغ سبز پیشنهاد مناسب ترین سرعت: به رانندگانی که می خواهند در طول مسیر به چراغ قرمز برخورد نکنند، سرعت مناسب را پیشنهاد می نماید.
نشانه نزدیک شدن موتور سیکلت: این سیستم به رانندگان، حضور موتورسیکلتهایی را در آن حوالی اخطار می دهد از این رو راننده توجه بیشتری را به اطرافش مبذول می نماید.
هشدار خودروهای اضطراری: راننده از نزدیک شدن خودروهایی اضطراری مانند اورژانس و آتش نشانی مطلع شده و از این رو راه را برای عبور آنها باز می نماید.
چراغ ترمز اضطراری الکترونیک: به رانندگان وقتی خودروی جلویی آنها به طور ناگهانی سرعت خود را کاهش داده و می ایستد اخطار می دهد.
هشدار کار در جاده: به رانندگان اخطار می دهد که در حال نزدیک شدن به منطقه ای می باشند که کارگران در حال کارند و نشان می دهد در طول مسیر چه تعداد کارگاه جاده ای وجود دارد.
علایم داخل- خودرو: اطلاعاتی مانند میزان سرعت که داخل خودرو برای راننده نمایش داده می گردد.
هشدار پیش اخطار ترافیک: مانند چراغ ترمز اضطراری الکترونیکی این سیستم نیز به راننده امکان می دهد باید برای توقف آماده شود.
اطلاعات آب و هوایی: اخطارهایی در مورد جاده های یخ زده، باران شدید و یا دیگر شرایط جوی که می تواند رانندگی را تحت تاثیر قرار دهد.
این کنسرسیوم امیدوار است این سیستم های اخطار تا سال ۲۰۱۶ آماده و اجرایی شوند.

چهارشنبه ۱۷ آبان   ۱۴:۳۴

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.