ارتش در امور قرآنی یکی از پیشگام‌ترین سازمان‌هاست

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش در امور قرآنی یکی از پیشگام‌ترین سازمان‌ها بوده، به طوری که ۳۳ دوره مسابقه قرآنی را تاکنون برگزار کرده و کمتر سازمانی از این پیشینه برخوردار است.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین “سید محمدعلی آل هاشم” در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده کارکنان آجا با بیان اینکه این سازمان به سبب اهمیت موضوع خانواده از چند سال قبل برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌ها و خواهران شاغل را در دستور کار خود قرار داد، گفت: به‌حمدالله هر سال بر کیفیت و کمیت این مسابقات افزوده می‌شود.
 نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه جامعه ایران اسلامی ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشد، گفت: در این راستا، ارتش فعالیت درخشانی داشته است و در این دوره از مسابقات بیش از ۸۰ حافظ تازه قرآن کریم به عرصه مسابقات وارد شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی ارتش، وی با اشاره به موفقیت‌های کارکنان ارتش در مسابقات بین المللی قرآنی، گفت: در سال ۸۸ جناب شجاع زویدات و محمد مشمول از خانواده کارکنان ارتش به ترتیب عنوان نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن تهران و مقام اول مسابقات بین‌المللی کشور لیبی را کسب کردند که می‌توان گفت ارتش نه تنها در میان نیروهای مسلح، بلکه در جهان اسلام نیز در این زمینه حرف برای گفتن دارد.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه به آماری در خصوص سیزدهمین دوره مسابقات خواهران و خانواده کارکنان ارتش اشاره کرد و افزود: در بخش خانواده‌ها مسابقات در رشته های قرائت ترتیل، حفظ و مفاهیم در بین فرزندان، همسران و دانشجویان خانواده کارکنان ارتش برگزار شد و شرکت کنندگان در ۱۰ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین در رشته های مسابقات خانواده‌ها در بخش خواهران که در ۱۰ رشته برگزار شد، شرکت کنندگان در رشته های قرائت ترتیل، حفظ و مفاهیم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قران خانواده‌ها در هشت رشته و خواهران شاغل در همین تعداد رشته، ادامه داد: از مجموع ۳۸۸ نفر راه یافته به مرحله نهایی این مسابقات،۳۳۰ نفر در مسابقات حضور یافتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: همچنین در بخش خواهران شاغل در مرحله مقدماتی ۵۳۷ نفر و نهایی ادارات ۱۶۸ نفر حضور یافتند که در نهایت ۸۲ نفر به مرحله پایانی راه یافتند.

حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به شرکت‌کنندگان در بخش خانواده‌ها نیز گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در مراحل مقدماتی و منطقه‌ای شرکت کردند، ۵۳۷ نفر در بخش ادارات و ۲۴۸ نفر نیز به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.