اردوی بازدید دانش آموزان نمینی از نوار مرزی شهرستان نمین برگزار شد

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایرنا ، در این مراسم سروان رضا مرادی فرمانده گروهان مرزی نمین هدف از این بازدید را آشنا کردن دانش آموزان با نوارهای مرزی منطقه و ارج نهادن به رشادتهای شهید حسین علی صدآفرین ذکر کرد.

وی به تشریح نحوه جان فشانی های آن شهید یزرگوار در دفاع از کیان و حریم کشور برای دانش آموزان پرداخت.

حجت الاسلام وثوقی رییس عقیدتی ، سیاسی مرزبانی استان اردبیل نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین علی صدآفرین رشادت و دلاوری و پایمردی آن شهید بزرگوار در دفاع از ناموس و وطن اسلامی ایران را کم نظیر دانست.

وی دانش آموزان را به تلاش برای افزودن بر علم و دانایی خود برای ساختن آینده ای درخشان برای کشور توصیه کرد.

وی افزود: دانش آموزان امروز آینده سازان کشور هستند و اگر به خوبی با فرهنگ شهید و شهادت آشنا شوند می توانند آینده کشور را تضمین نمایند.

در ادامه شرکت کنندگان با نثار شاخه های گل و فاتحه برای شادی روح مطهر شهید صدآفرین بر ادامه راه و آرمان های این شهید تاکید کردند.

شهید صدآفرین دلاور مردی است که در شهریور ۱۳۲۰ در جریان جنگ جهانی دوم وقتی نمایندگان قوای روس پس از تسلیم دولت وقت ایران قصد ورود به ایران را داشتند یکه و تنها در پاسگاه کلوز واقع در نقطه صفر مرزی شهرستان نمین در برابر آنها ایستاد و پس از شش ساعت مقابله در نهایت جانش را فدای دفاع از وطن و آرمان هایش کرد و در سایه رشادت های آن شهید بزرگوار نام آن پاسگاه از کلوز به صدآفرین تغییر یافت.

۷۱۲۰/۵۹۴/۵۳۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.