اروپایی‌ها از سفر به تهران چه می‌خواهند؟

ترافیک حضور هیات های اروپایی در تهران در کنار برخی اقدامات غیرمرسوم و حتی توهین آمیز آنها تردیدهایی را در خصوص اهداف اروپایی ها از سفر به کشورمان پدید آورده است.

 به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،به دنبال حضور هیاتی از پارلمان اروپا و پس از آن هیاتی انگلیسی به سرپرستی جک استراو در تهران، ورود برخی از دیگر هیات های کشورهای اروپایی نیز قطعی شده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، تا کنون هیات هایی از ایتالیا انگلیس و پارلمان اروپا به تهران آمده اند و در چند روز آتی هیاتی از ایرلند نیز به ایران خواهد آمد.

ترافیک حضور هیات های اروپایی در تهران در کنار برخی اقدامات غیرمرسوم و حتی توهین آمیز آنها تردیدهایی را در خصوص اهداف اروپایی ها از سفر به کشورمان پدید آورده است.

این تردیدها وقتی بیشتر می شود که به برخی اقدامات و واکنش های پیرمونی این سفرها توجه بیشتری کنیم.

هیات پارلمانی اروپا بعد از ۴ بار درخواست در سال های گذشته، بالاخره در دولت تدبیر و امید با پاسخ مثبت برای ورود به تهران مواجه شد. این هیات در تهران با دو تن از محکومان فتنه ۸۸ دیدار کرد و این در حالی است که گفته می شود اروپایی ها در گذشته نیز درخواست های مشابهی را مطرح کرده بودند اما با پاسخ منفی مسئولان کشورمان از سفر منصرف شده بودند.

دیدار هیات اروپایی با دو محکوم فتنه ۸۸ و اعطای جایزه ساخاروف

این هیات سفر خود را با بی احترامی بی سابقه به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان برد. برخی از اظهارنظرهای اعضای این هیات بعد از پایان سفر مانند تاکید بر اعطای یک جایزه فرمایشی به محکومان فتنه، پرده از اهداف اصلی این سفر برداشت.


«تارجا کرونبرگ» رییس فنلاندی هیات پارلمانی اروپا در یک بی احترامی بی سابقه و آشکار، هنگام ورود هاشمی از جای خود بلند نمی‌شود. این در حالی است که سایر اعضای هیات اروپایی از جای خود برخاسته‌اند.

حضور جک استراو در تهران نیز با واکنش های متعددی روبرو شد. در حالی که در ماجرای توافق ایران و سه کشور اروپایی در سعدآباد که در نهایت منجر به تعلیق غنی سازی اورانیوم توسط کشورمان شد، بیش از هر تصویر دیگری تصویر جک استراو در خاطر ایرانی ها مانده، حضور او در تهران بار دیگر نگاه‌های منفی به این رویداد را افزایش داد.

جک استراو ریاست هیات اروپایی متشکل از خود او، دومینیک دو ویلپن وزیر خارجه فرانسه و یوشکا فیشر وزیر خارجه آلمان را در جریان مذاکرات سعدآباد بر عهده داشت

چرا اروپایی‌ها تا این اندازه علاقه مند به سفر به تهران شده اند؟ هدف واقعی آنها از این سفرها چیست؟ پاسخ اروپایی ها به بی احترامی به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیدار با دو محکوم فتنه چیست؟ سوالاتی از این دست و نبود پاسخ منطقی برای آنهاست که تردیدها را پیرامون چنین سفرهایی افزایش داده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.