اروپا اراده و جسارت غلبه بر بحران را ندارد/ پذیرش یونان در منطقه یورو خطا بود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه “هامبورگر ابند بلات” ،”هلموت اشمیدت” صدر اعظم اسبق آلمان در گفتگو با شبکه “آ ار دی” آلمان این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد می کند که ازنیروی اراده و عزم برای غلبه بربحران مالی برخوردار نیست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: در پایان سال ۲۰۰۸ و به هنگام ظهور بحران مالی جهانی تصمیمات بین المللی برای تنظیم بازارهای مالی گرفته شد که بخصوص از طرف آمریکا و اروپا اجرایی نشد.
اشمیدت همچنین خاطر نشان کرد: همه چترهای نجات یورو تا به حال ناکافی از آب درآمده اند، چرا که انرژی و جسارت کافی برای غلبه بر بحران وجود ندارد.

صدر اعظم اسبق آلمان با اشاره به اینکه فقدان عزم و اراده اروپایی ها در پروژه شکست خورده قانون اساسی واحد اروپایی دیده میشود، اظهار داشت: اگر پروژه قانون اساسی اروپایی با موفقیت روبرو می شد الان شرایط این اتحادیه تا این حد بحرانی نبود. قرارداد لیسبون تنها یک اشعه ضعیفی از قانون اساسی اروپایی بود که در آن اساس قانونی منظمی برای اقدامات مشترک وجود ندارد. اروپاییها هنوز واقعا درک نکرده اند که اگر می خواهند نفوذ خود را در دنیا حفظ کنند، تا چه حد باید روی اقدامات مشترک تاکید کنند.

اشمیدت در بخش دیگری از این گفتگو بحران فعلی در اروپا را به عنوان بحران بدهی و نه بحران یورو ارزیابی می کند.

وی همچنین همزمان درباره هر گونه حدس و گمان درباره خروج احتمالی یونان از منطقه یورو هشدار داده و در عین حال خاطر نشان می کند: این کار خطا بود که یونان در منطقه یورو پذیرفته شد. اما ما نمی توانیم رویدادی که اتفاق افتاده است را به عقب برگردانیم.

صدر اعظم اسبق آلمان در پایان این گفتگو از عملکرد اوباما که به وعده های انتخاباتی خود در راستای عقب نشینی از افغانستان و بستن زندان گوانتانامو عمل نکرده است ابراز یاس و دلسردی کرد.     
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.