ازدواج های موقت پیوندهایی تابع شرایط زمان – اخبار اجتماعی

ازدواج های موقت سندهایی هستند که اعتبار آنها در بی سندی آنهاست و برای خانواده ها و دولتها هم متفاوت عمل می کنند که گاهی دولتها را به هم نزدیک کرده و خانواده ها را از هم دور می کند.

قلم و خودکار گاهی قدرت پیوند یا فروپاشی نسلها را دارند.ثبت بسیاری موارد خاطره انسان را در ورق های تاریخ خوب می کند و ثبت بسیاری امور خاطره های بدی در تاریخ زندگی انسان رقم می زنند. این چوبها و شیشه های به ظاهر کم ارزش ارزش پیوند و جدا کردن انسان ها را دارند. این تاثیر در یادداشت ازدواج موقت بیشتر دیده می شود و شکل دیگری به خود می گیرد.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، طبق دیدگاه های برخی شهروندان هوی و هوس، ترس، وضعیت بد اقتصادی و فرهنگ پایین جامعه ایران از دلایل شکل گیری ازدواج های موقت هستند.
 
حمیده عسگری کارشناس مذهبی اظهار داشت: ازدواج های موقتی که ثبت نمی شوند به این دلیل اتفاق می افتند که اشخاص دوست دارند این ازدواج به صورت پنهانی باشد و دلیل این پنهان بودن هم آن است که کسانی که خانواده دارند نمی خواهند همسر آنها متوجه ازدواج آنها شود.
 
دیدگاه های شهروندان در رابطه با کسانی که با ازدواج های موقت خوشبخت یا بدبخت می شوند حاکی از این مطلب است که اگر این ازدواج ها با تفاهم طرفین انجام شود زنان و مردان مطلقه که صاحب فرزند هم هستند خوشبخت می شوند ولی برای افرادی که صاحب خانواده هستند جز بدبختی به همراه ندارد.
 
جعفر بای جامعه شناس در این رابطه گفت: فلسفه ازدواج موقت با عنایت به اینکه در مقابل هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۳ پسر به دنیا می آید اتفاق خوبی است که باعث می شود جریان تک همسری مطلق که بدنبال آن عده ای در جامعه بدون همسر باشند اتفاق نیفتد.
 
وی اشاره کرد: این امر در نسل های مختلف فلسفه های متفاوتی داشته و در حال حاضر این ازدواج ها منجر به انسجام های قومی و ماجرای خون بس شده است که زمینه وقوع ازدواج های با هزینه کم را فراهم کرده است.
 
دیدگاه های برخی شهروندان همچنین حکایت از آن می کند که ازدواج های موقت برای فرزندان کسانی که صاحب فرزند هستند سودبخش نیست و در روحیه و آینده آنها تاثیر زیادی دارد و سن بلوغ آنها را سن بی هویتی و ترغیب آنها به سمت فساد و اعتیاد می کند.
 
بای گفت: ازدواج های موقت برای کسانی که تعهدات اخلاقی تضمینی داشته باشند خیلی قوی تر است و اسناد کتبی و مدارک ثبت شده در این ازدواج ها کار کرد چندانی ندارند و رضایت طرفین در ازدواج های موقت سرنوشت بچه ها را رقم می زند.
 
دیدگاه های شهروندان مسئله عواقب وجود ازدواج های موقت را برای خانواده هایی که مقید به قوانین اسلام هستند این طور تبیین می کنند که ازدواج هایی موقت به طور حتم برای این خانواده ها مشکل ساز است و هیچ قانونی در رابطه با این ازدواج ها وجود ندارد این ازدواج ها برای زوج هایی که این مسایل را مکروه می دانند جدایی بوجود آورده و برای آنها مشکل ساز است.
 
دیدگاه های شهروندان همچنین بر این باور هستند که زندگی مردانی که به غیر از خانواده و همسر خود به اشخاص دیگری چشم داشته باشند را تحت شعاع قرار می دهد و سبب شده است که ذهن مفیدهای کشورهای دیگر را به جامعه ایران مثل جوامع عربی و جوامعی مثل برزیل و ژاپن در این رابطه کند که زن را وسیله پذیرایی میهمانان خود قرار داده اند همچنین زمانی دولتها برای اینکه همسر خود را از بین جامعه ای به جامعه خود ببرند این کار را انجام می دهند که این کار هم پسندیده نیست.
 
حمیده عسگری گفت: اگر این ازدواج ها از روی هوی و هوس نباشد و حق همسر اول ضایع نشده و عدالت بین دو همسر صورت گیرد همچنین اگر موازین اسلام در خطر نباشد و بخاطر نزدیکی دولتها به هم اتفاق بیفتد ایرادی ندارد.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: رضایت دختر در هر حال شرط است و در مورد دولت ها هم رضایت دو دولت شرط است و در مورد جامعه ما هم اگر از نظر سیاسی، به نفع ما باشد کار درستی است.
 
گفتنی است، تامل در این یادداشت های ثبت شده این قانون و سند را ارایه می دهد که شرایط موجود جوامع گاهی سند برخی قباله ها را بی سندی آنها می دانند که این گونه سندها در رابطه با خانواده ها کارکرد متفاوتی دارند ولی خانه ها این سندها را بی ارزش می کنند./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.