از تجلیل پیشکسوتان رسانه تا بوسه یک روحانی بر دستان پدر علم ارتباطات ایران

دیشب ، روزنامه نگاران ایرانی ، از طیف های مختلف ، بی توجه به گرایش های سیاسی شان ، فقط و فقط به عنوان روزنامه نگار دور هم جمع شدند و فقط و فقط به عنوان ایرانی ، از بزرگانشان در عرصه رسانه تجلیل کردند.

شب گذشته ، “باغ زیبا” در خیابان شریعتی تهران ، شاهد یک حرکت زیبا بود: تجلیل از سه استاد پیشکسوت عرصه خبر و رسانه ، “امیرحسین فردی ، جلال رفیع و حسین قندی” .


صدها روزنامه نگار به دعوت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردهم آمده بودند تا هم چهارمین جشنواره فصلی مطبوعات را برگزار کنند و هم ، از سه “پیش نگار” رسانه های ایران که هرکدامشان بر فرد فرد رسانه نگاران امروز “حق استادی” دارند ، تجلیل کنند.

امیرحسین فردی ، که نسل امروز روزنامه نگاران ایرانی ، با “کیهان بچه ها”ی او خواندن و نوشتن مطبوعاتی را فراگرفتند ، جلال رفیع که سال ها با ستون نویسی در روزنامه اطلاعات ، از ستون های اخلاقی و حرفه ای مطبوعات در ایران است و حسین قندی که از او به عنوان “شاعر تیتر” روزنامه های ایران ، بزرگانی هستند که نه فقط بر گردن روزنامه نگاران ، حق دارند بلکه همه ایرانیانی که در عصر حاضر ، دانستن را حق خود دانسته اند و با رسانه ها پیوند داشته اند ، وامدار آنانند که چراغ مطبوعات را به سهم خود روشن و جریان اطلاع رسانی را – با همه مشکلات و تنگناهایش – زنده نگه داشته اند.

دراین میان ، منصفانه باید از معاونت مطبوعاتی نیز به نیکی یاد کنیم که در هیاهوی سیاست بازی های روزمره که امان مردم را بریده است ، سراغ بزرگان و استادان فرهیخته رفته و اسباب تجلیل از آنها را نه بعد از رفتنشان که در زمان حیاتشان فراهم آورده است.
دعایینکته این که این تجلیل ، فقط با اهدای لوح و خواندن خطابه صورت نگرفت بلکه به هر کدام از این سه استاد ، حواله یک دستگاه خودرو تقدیم شد که اقدامی ارزنده بود.

از حاشیه های جالب این مراسم ، نحوه برخورد مؤدبانه و درس آموز حجه الاسلام دعایی ، مدیر مسوول باسابقه روزنامه اطلاعات بود که وقتی برای سخنرانی به روی سن دعوت شد ، در مسیر حرکتش ، به سراغ دکتر معتمدنژاد – پدر علم ارتباطات ایران – رفت و در حضور جمع ، خم شد و دست او را بوسید.

سیدحسام الدین سراج ، خواننده شهیر ایرانی هم با گروهش به جشن تجلیل از پیش نگاران آمده بود تا با شعر و موسیقی ، قدردانی جامعه هنری کشور از استادان پیشکوت رسانه را اعلام کند.

دیشب ، روزنامه نگاران ایرانی ، از طیف های مختلف ، بی توجه به گرایش های سیاسی شان ، فقط و فقط به عنوان روزنامه نگار دور هم جمع شدند و فقط و فقط به عنوان ایرانی ، از بزرگانشان در عرصه رسانه تجلیل کردند تا شبی به یاد ماندنی در تاریخ مطبوعات ایران رقم بخورد…دست مریزاد به بانیان!

عصر ایران

اخبار مرتبط

سایت خبری تحلیلی افق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.