از فرم تا مفهوم؛ با «حجم» های ۴ هنرمند

در موسسه صبا برگزار شد/

سینما پرس- گروه هفت هنر/ با گشایش نمایشگاه گروهی حجم و مجسمه، موسسه صبا میزبان آثار ۴ هنرمند کشور در عرصه این هنر شد.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نگارخانه خیال نو موسسه صبا با ارائه ۳۰ اثر در قالب حجم و مجسمه از محمد حاجی خان میرزایی، مهدی سلحشور، مینا طلایی و امینه کاظم زاده، میزبان علاقه مندان این هنر شد. در آثار ارائه شده توسط این ۴ هنرمند، نوآوری هایی هم در رویکرد تکنیک و فرم و هم در نگرش مفهومی قابل تامل بود.

در قسمت ورودی نمایشگاه آثار امینه کاظم زاده و مینا طلایی به تماشا گذاشته شده است. این آثار عمدتا با متریال چوب در ترکیب بافت و حجم چوبی با عنوان گره ها و بافت ها فضایی یکسر فیگوراتیو-انتزاعی را به نمایش می گذارد. این آثار با نگاهی به تولد، مرگ و ابعاد معنوی و درونی انسان ارائه شده است. گره و بافت در این فضا یک نماد کلی است که به خود فیگورهای انسانی سرایت کرده و گره پیچ شدن آنها نمایی از پیچیدگی درون آدمی را به نمایش می گذارد.

در بخش دوم آثار مهدی سلحشور و محمد حاجی خان میرزایی تنوع بیشتری در استفاده از فرم و متریال دارد. در این آثار با تلفیق متریال های سخت مثل سنگ (از انواع آن: مرمر، گرانیت، تراورتن) با انحناها و زاویه بندی های موزون مواجهیم، که با نمایش این تضاد می کوشد تا تلاش این دو هنرمند را در تبدیل عناصر طبیعت به یک فرم جدید بصری و مفهومی نشان دهد. در این آثار همچنین نگاه هنرمندان را به دفرماسیون های هندسی می بینیم که با بازیافت سنگ و فلز قابلیت خود را در تبدیل آن به حجمی انعطاف پذیر ارائه کرده اند. آثار این بخش در سه قالب کلی فیزیکال-هندسی، انتزاعی-فیگوراتیو و طبیعت گرا تقسیم بندی می شوند.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی ، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۱۲ مرداد همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ لغایت ۱۹، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۳۰۰


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.