از کشیدن کت “ظریف” توسط محافظان تا درخواست برای گرفتن “عکس های خوشگل”

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای اولین‌بار در یک برنامه زنده تلویزیونی جلوی دوربین رسانه ملی قرار گرفت تا به تشریح اولویت‌های خود در وزارت خارجه بپردازد.
 
ظریف اولین وزیر دعوت شده دولت یازدهم به برنامه‌های زنده صدا و سیما برای بیان برنامه‌هایش است به همین خاطر توجه بسیاری از علاقه‌مندان به سیاست خارجی در شب جمعه معطوف به برنامه دیروز، امروز، فردا شد.
 
ظریف در حالی وارد استودیو ۱۴ ساختمان تولید سیما شد که تیم محافظان پیشرو وی یک ساعت قبل از آغاز برنامه خود را به سازمان رسانده بودند اما به‌دلیل ناهماهنگی‌های به‌وجود آمده نتوانسته بودند وارد محوطه رسانه ملی شوند اما این مشکل پس از رایزنی برطرف شد.
 
عوامل دیروز، امروز، فردا از چند ساعت قبل از آغاز برنامه مقدمات برگزاری این مصاحبه تلویزیونی وزیر خارجه را فراهم آورده بودند البته ناگفته نماند استودیو ۱۴ با بیش از ۵۰ پروژکتور آویزان از سقف محوطه چشم‌نوازی را به‌وجود آورده بود و به همین خاطر کارگردان برنامه در طول پخش این مصاحبه از پروژکتورها برای ایجاد نماهای جذاب بصری استفاده می‌کرد.
 
وزیر امور خارجه در هنگام ورود به استودیو به مانند عوامل برنامه در ابتدا وارد اتاق فرمان شد و زمانی که پشت میز مصاحبه نشست با مشکلاتی مواجه شد چرا که دستیار نورپرداز برای تنظیم پروژکتورهای آویزان از سقف، نردبان را در پشت صندلی ظریف قرار داد که این امر سبب شد تا وی از آنجا بلند شود و بر روی صندلی دیگری بنشیند.
 
البته در این بین بازار عکس گرفتن عوامل برنامه با وزیر خوش مشرب امور خارجه به شدت گرم شده بود و ظریف خطاب به عکاس می‌گفت «عکس خوشگل بگیرید!»
 
پس از گرفتن عکس‌های یادگاری، ظریف بر روی صندلی نشست اما نردبانی که چند دقیقه پیش برای او مزاحمت ایجاد کرده بود باز هم برای وی دردسر ساز شد چرا که رئیس دستگاه دیپلماسی باز هم مجبور شد جای خود را تغییر دهد البته در این میان یک کنترل که در نایلون پیچیده شده بود بر روی میز مصاحبه گذاشته شده بود که ظریف آن را برداشت و با خنده گفت این چیه دیگه!    
 
محمدحسین رنجبران مجری دیروز، امروز، فردا چند دقیقه قبل از آغاز برنامه در حال مرور کردن سوال‌های مخاطبان بود. 
 
وزیر امور خارجه یکی از شیک‌پوش‌ترین وزرای دولت تدبیر و امید به حساب می‌آید به همین خاطر در هر حالتی که باشد به کت و شلوار خود اهمیت می‌دهد اما محافظان وی در شرایطی که ظریف حواسش به صحبت کردن بود ناگهان کت او را به قصد مرتب کردن از پشت کشیدند که رئیس دستگاه دیپلماسی متوجه حرکت آن‌ها شد و به محافظانش گفت: «صاف و صوف شد!» و بعد خودش مشغول مرتب کردن کتش شد.  
 
چند دقیقه قبل از آغاز برنامه، ظریف می‌گفت این اولین مصاحبه تلویزیونی وی پس از شش سال از ترک پست نمایندگی ایران در سازمان ملل است.
 
راس ساعت ۱۰:۳۰ برنامه به‌روی آنتن رفت و ظریف با با چهره ای خسته آغاز به سلام و علیک با مخاطبان کرد.  
 
در ابتدای برنامه تیزری از دفاعیات وی در هنگام گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس پخش شد که رئیس جدید دستگاه دیپلماسی با دقت آن را از مانیتور داخل استودیو تماشا می‌کرد.  
 
وزیر امور خارجه در حین مصاحبه به رنجبران گفت که هر روز ساعت ۴ صبح از خواب بیدار می‌شود و الان که ساعت ۱۱:۳۰ شب است وقت خوابش فرا رسیده!  
 
پس از پایان برنامه، طبق قولی که از وزیر خارجه گرفته بودیم قرار بود به مدت سه دقیقه با وی مصاحبه‌ای را انجام دهیم که تیم محافظان ظریف به خبرنگار باشگاه خبرنگاران می‌گفت فقط دو دقیقه وقت دارید و به همین خاطر سر یک دقیقه چانه‌زنی راه افتاده بود.  
 
ظریف در حالی استودیو ۱۴ را ترک می‌کرد که می‌گفت آدم وقتی آغاز به پرحرفی می‌کند خوابش هم می‌گیرد و زمانی که از ساختمان تولید خارج شد سوار همان سوزوکی ویتارایی شد که تا هفته پیش صالحی وزیر سابق امور خارجه سوار آن می‌شد.

حاشیه نگاری از محمد امیرحسینی
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.