استاد پیشکسوت دانشگاه: پزشک باید تفکر سیستماتیک داشته باشد

۳۱اردیبهشت،

nadimi (6 of 20).jpg

متخصص آموزش بهداشت و استاد برگزیده یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد، گفت: پزشک باید نگاه سیستماتیک داشته باشد، پزشکی از مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره جدا نیست به طوری که داشتن مطالعات جانبی و شناخت کامل مسائل جامعه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسن افتخار اردبیلی در یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد که در تالار ابن سینا برگزار شد، اظهارکرد: درست است که از من به عنوان استاد پیشکسوت نام می‌برند اما من خودم را هنوز جوان و دانشجو می‌دانم.

وی در ادامه افزود: نه تنها این جلسه بلکه حتی این مکان هم مقدس است. همانطور که شاید دکتر بهادری به خاطر داشته باشند سالیان پیش جلساتی در اینجا برگزار می‌شد که دکتر آرمین، دکتر آذر، دکتر قریب و سایر اساتید در آن شرکت می‌کردند و من هر وقت که به این مکان وارد می‌شوم خاطرات قبل برایم تداعی می‌شود.

این متخصص آموزش بهداشت ذکر دو نکته را هم برای خود و هم دانشجویان ضروری دانست و گفت: پزشک نباید تفکر خطی داشته باشد و باید با تفکراتی سیستماتیک عمل کند. باید توجه داشت که پزشکی جدا از مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره نیست به طوری که مطالعات جانبی و شناخت کامل مسائل جامعه ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری این نوع جلسات نشان دهنده حفظ ارزش‌های ما است. تصریح کرد: سعی شود این نوع تعاملات در بین دانشجویان و اساتید افزایش یابد تا جایی که من هنگامی که متوجه شدم اجرای این برنامه امری تماما دانشجویی است بسیار استقبال کردم.

این استاد برگزیده به عنوان صحبت پایانی به دانشجویان پیشنهاد کرد: ما دارای ارزش‌های ایرانی، اسلامی و فرهنگ غنی هستیم و آینده کشور، فرهنگ، ادبیات، شعر و نثر ما همگی در گرو حفظ این ارزش‌هاست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.