استاد پیشکسوت: سکولاریسم علمی، آفتی در دانشگاه‌هاست

۳۱اردیبهشت،

nadimi (14 of 20).jpg

استاد برگزیده یازدهمین مراسم نکوداشت مقام استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه سکولاریسم علمی آفتی در دانشگاه‌هاست، گفت: یکی از علل اصلی ایجاد مشکلات در جامعه امروز نوع نگاه در مراکز آموزشی و مدارس است که توجه چندانی به اخلاق‌مداری ندارند و این موضوع در دنیا غوغایی برانگیخته است و متاسفانه ما به این سمت در حال حرکت هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمود دوستی متخصص بیوشیمی در یازدهمین مراسم نکوداشت مقام استاد که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه خود را لایق قرار گرفتن در این جایگاه نمی‌دانم، اظهار داشت: امیدوارم که تفکرات استاد مطهری به عنوان معلمی انسان‌ساز و بزرگ وسیله‌ای برای تمام معلمان و دانشجویان باشد که هر چه داریم از اساتید است و ما هم بتوانیم آنچنان که شایسته و بایسته است در زمینه‌های علمی رشد کافی را داشته باشیم.

وی در ادامه به سخنانی از شهید رجایی اشاره کرد و گفت: اگر معلمی را به عنوان یک شغل انتخاب کردید رها کنید و اگر عاشق آن میباشید عاشق بمانید.

دوستی افزود: مراکز آموزشی و مدارس توجه چندانی به اخلاق مداری ندارند و سکولاریسم علمی آفتی است در دانشگاه‌ها که در دنیا غوغایی برانگیخته است که متاسفانه ما به این سمت در حال حرکت هستیم و حل این مشکل رسیدن به تزکیه است.

وی در ادامه به سخنان ویل دورانت اشاره کرد و افزود: اختلاف دنیای امروز با قدیم فقط در وسایل است نه در مقاصد و چه خوب که تمام پیشرفت‌های ما اصلاح روش‌ها و وسایل باشد، نه بهبود مقاصد و بسیار از نویسندگان غربی به این نتیجه رسیدند که گرفتاری بشر امروز علم زدگی است و در علم افراط می‌کند و امروز دنیا، دنیای پرآفتی است.

در ادامه مراسم، دکتر رضا تسلیمی فوق تخصص گوارش و برگزیده یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد، با بیان اینکه پزشکی ارزش سختی و تلاش را برای دانشجویان دارد، گفت: مرحوم استاد میرباقری از جمله اساتید برجسته و نمونه دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند که همواره یاد و خاطره این بزرگان بر اذهان دانشجویان و اساتید دانشگاه پابرجا خواهد ماند.

وی با بیان اینکه پزشکی ارزش سختی و تلاش را برای دانشجویان را دارد از یکی از اساتید دانشگاه یاد کرد و گفت: مرحوم استاد میرباقری از جمله اساتید برجسته و نمونه دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند که همواره یاد و خاطره این بزرگان بر اذهان دانشجویان و اساتید دانشگاه پابرجا خواهد ماند.

در ادامه دکتر سید منصور گتمیری از همکاران استاد تسلیمی کمال تشکر را از دانشجویان و همچنین جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران کرد و افزود: دکتر تسلیمی همواره طبیبی مهربان است و یکی از صفات جالبی که طبیبان باید آن را داشته باشند طبیب بیمار جو و شوریده حال است که دکتر تسلیمی در واقع طبیبی بیمار جو است که در بیمارستان امام خمینی(ره) شاهد آن هستیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.