استقبال گرم مردم بولیوی از احمدی نژاد

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور در بدو ورود به کشور بولیوی مورد استقبال رئیس جمهور این کشور قرار گرفت و سپس مردم این کشور نیز با حضور در میدان دولت شهر لاپاز از احمدی نژاد استقبال کردند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی ن‍ژاد شب دوشنبه به منظور سفر به سه کشور آمریکای لاتین (بولیوی، برزیل و ونزوئلا) تهران را به مقصد بولیوی ترک کرد که صبح دیروز به وقت محلی وارد بولیوی شد.

در اولین گام از سفر به آمریکای لاتین؛

احمدی نژاد روز سه شنبه با استقبال رسمی رییس جمهور بولیوی وارد این کشور شد

رییس جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز وارد فرودگاه بین‌المللی لاپاز شد و در بدو ورود مورد استقبال رسمی اوو مورالس همتای بولیویایی خود قرار گرفت.


دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی در نخستین مرحله از سفر به سه کشور آمریکای لاتین و در صدر هیاتی عالی‌رتبه وارد لاپاز پایتخت بولیوی شد و در فرودگاه بین‌المللی این شهر از سوی رییس جمهور بولیوی به طور رسمی مورد استقبال قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی از رییس جمهور کشورمان که به طور زنده از تلویزیون بولیوی نیز پخش می‌شد، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و بولیوی، روسای جمهور مقامات عالی‌رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند.


استقبال گرم و پرشور مردم بولیوی از دکتر احمدی نژاد

رییس جمهور کشورمان که در اولین گام از سفر به سه کشور آمریکای لاتین، عصر دیروز وارد لاپاز پایتخت بولیوی شد، در میدان دولت این شهر و در مقابل کاخ ریاست جمهوری بولیوی مورد استقبال گرم و پرشور مردم این کشور قرار گرفت.

مردم بولیوی با در دست داشتن تصاویری از دکتر احمدی‌نژاد و رییس‌جمهور بولیوی و با سر دادن شعارهای زنده باد ایران و زنده باد بولیوی از رییس‌جمهور استقبال کردند و دکتر احمدی‌نژاد نیز دقایقی به ابراز احساسات پرشور آنان پاسخ گفت.

شرکت احمدی نژاد در ضیافت رسمی نهار رییس جمهور بولیوی

رییس جمهور کشورمان پس از دیدار خصوصی با همتای بولیویایی خود و برگزاری مذاکرات مشترک هیاتهای عالیرتبه دو کشور، در ضیافت نهار رسمی اوو مورالس که به افتخار حضور وی در این کشور برگزار شده بود، شرکت کرد.

در مذاکرات مشترک هیاتهای عالیرتبه ایران و بولیوی مورد تاکید قرار گرفت

لزوم همگرایی بیش از پیش کشورهای مستقل و عدالت طلب در مسیر پیشرفت و سازندگی

روسای جمهور ایران و بولیوی با اشاره به اینکه دولت‌ها و ملت‌های عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و ضد امپریالیستی باید در برابر فشارها و زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری در کنار یکدیگر بوده و همه توان و ظرفیت‌های خود را در مسیر پیشرفت و توسعه یکدیگر بکار گیرند بر لزوم توسعه و گسترش روابط و مناسبات همه جانبه میان تهران – لاپاز تأکید کردند.

محمود احمدی‌نژاد ظهر روز سه شنبه به وقت محلی در جریان سفر به بولیوی و در مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه با بیان اینکه دو کشور دارای ملت‌هایی هستند که برای دستیابی به عدالت، آزادی و احقاق حقوق خود در برابر فشارهای قدرت‌های مستکبر مبارزه می‌کنند، تصریح کرد: در شرایطی که سلطه‌گران و زیاده‌خواهان همه فرصت‌ها و امکانات جهانی را علیه ملت‌ها و دولت‌های عدالت‌طلب و آزادیخواه بکار گرفته‌اند، باید بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم، چرا که با هم بودن در حقیقت توان و ظرفیت‌های ما را چندین برابر خواهد کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه با وجود فاصله جغرافیایی زیاد میان ایران و بولیوی، قلب ملت‌های دو کشور با هم بوده و دو ملت در یک جبهه قرار دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت بولیوی را در راستای پیشرفت خود دانسته و با همه توان از گسترش روابط میان دو کشور در بخش‌های مختلف حمایت خواهد کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید همکاری‌ها و ملاقات‌های مقامات دو کشور در راستای تسریع در پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران و بولیوی گسترش یابد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور همه جانبه از دولت و ملت بولیوی در مسیر پیشرفت و توسعه روزافزون حمایت کرده و آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، کشاورزی، دامداری، رسانه‌ای، تجاری و سایر بخش‌ها در اختیار آنها قرار دهد.

رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون از جمله علم و فناوی، هوا و فضا، کشاورزی، صنعت و معدن، اقتصاد و پتروشیمی اظهار داشت:‌ قدرت ملت‌ها قدرتی بی‌پایان است و مطمئناً هر ملتی که بتواند روی پای خود بایستد به همه پیشرفت‌ها و سازندگی‌ها خواهد رسید.

اوو مورالس رییس جمهور بولیوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر احمدی‌نژاد به کشورش با اشاره به عزم دولت و ملت این کشور مبنی بر گسترش روابط همه‌جانبه با کشورهای ضدامپریالیستی، بویژه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: توسعه روابط همه جانبه با ایران موجب تقویت بولیوی در بخش‌های مختلف خواهد بود و دولت و ملت بولیوی امروز از حضور رییس‌جمهور و مقامات عالیرتبه ایران در کشورشان بسیار خوشحال هستند.

مورالس با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و بولیوی بر پایه دوستی و علاقه متقابل شکل گرفته، خواستار افزایش سطح مراودات و همکاری های دو جانبه و بین‌المللی میان دو کشور شد.

همکاری در زمینه های بهداشت، درمان و سلامت، احداث کارخانه‌، انتقال تجربیات و آموزش در عرصه های مختلف تجاری، کشاورزی و صنایع نفت و گاز از دیگر محورهایی بود که روسای جمهور و هیات‌های عالیرتبه ایران و بولیوی بر آن تاکید کردند.

قلبهای دو ملت ایران و بولیوی با وجود فاصله جغرافیایی زیاد بسیار به یکدیگر نزدیک است

محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در جریان سفر به بولیوی و در مراسم امضای اسناد همکاری میان مقامات دو کشور در حضور نمایندگان رسانه‌ها با بیان اینکه استقلال، عدالت و آزادی همواره دشمنان زیادی داشته و دارد، گفت: دولت‌ها و گروه‌هایی که به حق خود قانع نبوده و با زیاده‌خواهی دست در جیب سایر ملت‌ها دارند، با پیشرفت، آزادی و استقلال ملت‌ها مخالف هستند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دوران طولانی و تلخ استعمار حاصل عملکرد دولت‌های زیاده‌طلب و مستکبر است، خاطرنشان کرد: امروز کسانی که فرصت استعمار را از دست داده‌اند با پیشرفت ملت‌های آزاده‌ای همچون ایران و بولیوی مخالفت می‌کنند در حالی که کشورهای ما سرشار از منابع غنی بوده و ما با اتکا به سرمایه‌ها و نیروی انسانی خود می‌توانیم به پیشرفت و آبادانی برسیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه با وجود فاصله جغرافیایی میان ایران و بولیوی قلب‌های دو ملت به یکدیگر بسیار نزدیک است، ‌اظهار داشت: ملت بزرگ و با فرهنگ بولیوی همواره در قلب ملت ایران جای دارد.

وی، رییس‌جمهور بولیوی را فردی مردمی، انقلابی و آماده فداکاری برای پیشرفت ملت بولیوی توصیف کرد و با تأکید بر روابط صمیمانه میان دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و بولیوی آگاهانه و با برنامه‌ریزی گام به گام در جهت توسعه روزافزون مناسبات همه جانبه حرکت می‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: همکاری‌های میان دو کشور مطمئناً به نفع دو ملت و همه ملت‌های مستقل جهان خواهد بود.

رییس‌جمهور تصریح کرد: دو ملت ایران و بولیوی در جبهه ملت‌های مستقل و در برابر زیاده‌خواهان و امپریالیسم هستند و خوشحالیم که امروز ملت بولیوی با دولت و رییس‌جمهوری انقلابی، بسرعت در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند و آرزومندیم که همه اهداف دولت و ملت بولیوی به خوبی و به صورت کامل محقق شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران و بولیوی در زمینه‌های گوناگون صنعتی، کشاورزی، تجارت و علم و فناوری با یکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای دارند، تصریح کرد: در جریان این سفر مذاکرات بسیار مفیدی در راستای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور صورت گرفت و ابعاد گوناگون گسترش روابط و نیز مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای در جلسات مشترک مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات بسیار سازنده ای اتخاذ شد که مطمئناً با اجرای آنها سطح روابط دو کشور ارتقاء خواهد یافت.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از اینکه سفر وی به بولیوی در آستانه جشن ملی و باستانی این کشور که بیش از ۵ هزار سال سابقه تاریخی دارد، انجام شد، گفت: جشن‌های باستانی در ایران از جمله نوروز سرشار از محبت، دوستی، عشق و در جهت همدلی و همبستگی بوده و به نوعی جشن انسانیت و زیبایی‌ها است.

اوو مورالس رییس‌جمهور بولیوی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر احمدی‌نژاد به این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که ملت و دولت بولیوی در زمینه‌های گوناگون اعتماد بسیار زیادی به آن دارند و در مسیر مبارزه با امپریالیسم کارهای فراوانی می‌توانند با یکدیگر انجام دهند.

رییس‌جمهور بولیوی با بیان اینکه ملت‌هایی که در مسیر آزادی گام برمی‌دارند، همواره از سوی زیاده‌خواهان و مستکبران مورد هجمه و اتهام قرار می‌گیرند، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که هجمه بسیار گسترده‌ای نسبت به رییس‌جمهور ایران در رسانه‌های مختلف جهان شکل گرفته است اما دکتر احمدی‌نژاد باید بداند که در این راه تنها نبوده و ملت بولیوی در کنار او و ملت ایران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای اجتماعی و مردمی در این کشور بیش از ۵۰۰ سال است که در مسیر آزادی و به دست گیری کنترل منابع طبیعی و ثروتهای خود فداکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: مطمئناً نسل جدید بولیوی با درس گرفتن از گذشته، در راه تعالی تلاش می‌کند و در این مسیر ملت‌های مستقل و عدالت طلب چاره‌ای جز وحدت با یکدیگر ندارند.

رییس‌جمهور بولیوی همچنین با بیان اینکه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های گسترده‌ای در زمینه روابط همه جانبه میان ایران و بولیوی صورت گرفته، از جمهوری اسلامی ایران بخاطر عزم جدی بر گسترش روابط و انتقال تجربیات و فناوری از این کشور به بولیوی قدردانی کرد.

مورالس افزود: مطمئناً روابط پاک و سالم میان دو کشور به نفع دو ملت و کشور خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه همگرایی و ایجاد روابط سیاسی میان دو کشور باعث آشنایی ملت‌ها با فرهنگ‌های یکدیگر می‌شوند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در جهان تنها ابرقدرتی است که همواره با دستی پر در صحنه‌ها حضور دارد در حالی که سایر ابرقدرت‌ها تنها ادعا کرده و حرف می‌زنند.

پیش از برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، در حضور روسای جمهور دو کشور، یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مخدر، داروهای روانگردان و پیش‌سازها با هدف تقویت و توسعه همکاری میان دو کشور در زمینه مبارزه با تولید، توزیع، قاچاق و سوء مصرف مواد روانگردان و پیش‌سازها به امضای وزرای خارجه دو طرف رسید.

ورود رئیس جمهور به برزیل

رییس‌جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس توسعه و محیط زیست “ریو +۲۰” ساعتی قبل وارد ریودوژانیرو در برزیل شد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه روز سه شنبه به وقت محلی در دومین مرحله از سفر به آمریکای لاتین پس از دیدار و گفتگو با رییس جمهور بولیوی به منظور شرکت در اجلاس جهانی ریو+۲۰ با موضوع توسعه و محیط زیست، وارد ریودوژانیرو برزیل شد و در بدو ورود مورد استقبال محمدجواد محمدی‌زاده معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط زیست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل و جمعی از مقامات برزیل قرار گرفت.

اجلاس جهانی توسعه و محیط‌ زیست قرار است از فردا به وقت برزیل در ریودوژانیرو و در سالن ریو سنتر با حضور سران کشورهای مختلف جهان کار خود را آغاز کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.