اسناد ایرانی بودن خلیج فارس، دنبال کاغذ!

۱۹ام بهمن ،

مهر گزارش داد: جغرافیای خلیج فارس نام پروژه تحقیقاتی است که قرار است نتایج آن در قالب یک کتاب ۲۳۰ صفحه‌ای توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به چاپ برسد. سیروس فخری و داوود امینی دو محقق و پژوهشگر حوزه جغرافیا می باشند که این پروژه زیر نظر آن‌ها پیش رفته است.

عمده مطالب این کتاب دربارهٔ اقتصاد، تاریخ، سیاست، مسائل نظامی و استراتژیک و طبیعت دریای خلیج فارس است. کتاب مذکور در حال حاضر تمام مراحل پیش از چاپ را طی کرده و آماده انتشار یافتن است. اما به سبب مشکلات مربوط به کاغذ که این روزها گریبان ناشران بسیاری را گرفته، انتشار یافتن آن به تعویق افتاده است. انتشار یافتن کتاب «جغرافیای خلیج فارس» پیش از این هم به همین سبب به تاخیر افتاده بود.

طرح کتاب «جغرافیای خلیج فارس» در کمیته تالیف و نشر سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، تصویب و فعالیت‌های میدانی گردآوری اطلاعات برای تدوین این کتاب آغاز شد. با توجه به مناقشات موجود بین ایران و کشورهای عربی، این کتاب از نظر اسناد تاریخی، پاسخ محکمی به مدعیان بین‌المللی خواهد داد.

گفته شده است، این کتاب در نوبت انتشار یافتن قرار دارد ولی مانند کتاب‌های دیگر سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و همچنین دیگر ناشران کشور که به سبب گرانی و کمبود کاغذ، پشت مرحله چاپ مانده‌اند، همچنان در انتظار فرصت و زمانی مناسب برای انتشار یافتن به سر می‌برد.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.