اشک‌های شوق پایان انتظار/ دردمند عشق را دارو بجز دیدار نیست

اگر از تمام حاشیه‌های سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی نیز بگذریم نمی‌شود از اشک‌های شوق استقبال کنندگان خصوصا در لحظات نخستین دیدار گذشت.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، با گذشت ساعتها از ورود رهبر انقلاب به خراسان شمالی، شهر بجنورد با حضور ایشان حال و هوای عجیبی به خود گرفته و همگان از اینکه میزبان مقام رهبری هستند، احساس شعف و شادمانی می‌کنند.

حدود ساعت ۱۰ صبح دیروز و در نخستین لحظات ورود رهبری به بجنورد، مردم خراسان شمالی همانند سیلی خروشان به سمت خودرو حامل ایشان حرکت کردند و در آن لحظه کسی را یارای مقاومت در برابر مردم و نظم بخشیدن به این جمعیت مشتاق نبود.

باتوجه به این که اعلام شده بود هواپیمای حامل رهبری ساعت هشت صبح چهارشنبه در فرودگاه بجنورد به زمین می‌نشیند؛ مردم از همان ساعات اولیه صبح در مسیرهای استقبال مستقر شده و جمعیت زیادی نیز خود را به ورزشگاه تختی بجنورد و محل سخنرانی ایشان رسانده بودند.

بسیاری  از کسبه‌های شهر بجنورد، سردرب مغازه‌های خود را با پرچم‌های جمهوری اسلامی و تصاویری از رهبری آراسته و تعدادی از مردم نیز چفیه هایی بر گردن و سربندهای با عنوان یا حسین، جانم فدای رهبر و … بر پیشانی خود بسته بودند.

یکی از موضوعاتی که پیش از ورود رهبری توجه همگان را به خود جلب می‌کرد، تعدادی از معلولان جسمی و حرکتی بودند که با سختی تمام از میان ازدحام جمعیت خود را به میدان قائم بجنورد رسانده و منتظر ورود رهبر انقلاب بودند.

درمیان خیل جمعیت تعدادی از مردان و زنان با لباس‌های سنتی خود که هرکدام  نشانگر قومیتی خاص دیار گنجینه فرهنگ‌ها شامل ترک، کرد، ترکمن وتات در این استان هستند، به استقبال رهبری آمده بودند و با گویش خاص خود ابراز احساسات می‌کردند.

سیل خروشان مردم لحظه به لحظه بیشتر می‌شد و در میان این ازدحام، کودکان و خردسالان در آغوش والدین خود نیز بسیار تماشایی بود، همچنان که به حال و هوای اطراف و شلوغی محیط حضورشان خیره شده بودند، گاه گریه می‌کردند و گاه نیز بهانه خوراکی می‌گرفتند.

تعدادی از جوانان و نوجوانان برای این که بتوانند چهره رهبری را ببینند به روی درختان و داربست‌های حاشیه خیابان، به استقبال رفته بودند.

تعدادی از مادران و پدران شهدا با وجود کهولت سن، عکس شهدای خود را در دست گرفته و به استقبال رهبر انقلاب آمده بودند.

هواپیمای حامل رهبری ساعت ۹:۲۷ دقیقه صبح چهارشنبه در فرودگاه بجنورد به زمین نشست و دقایقی بعد نیز خودروی رهبر به میان مردم آمد.

مردم به محض رویت خودروی حامل ایشان که از درب فرودگاه خارج شد، از میان نرده‌ها و زنجیره‌های انسانی که نیروی انتظامی تشکیل داده بود، عبور کرده و خود را به خودروی رهبری رساندند.

در لحظات ابتدایی این دیدار، از شعار خبری نبود و تنها فریادهای شورو شادی بود که استقبال کنندگان ناخودآگاه سر می‌دادند اما به مرور فریادهای “دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی”، “ای رهبر آزاد آماده‌ایم آماده”، ” ما همه سرباز توییم خامنه‌ای گوش به فرمان تواییم خامنه‌ای” و … به آسمان برخاست.

در مسیر حرکت رهبری و در میان خیل عظیم استقبال کنندگان، هراز چند گاهی بالگردی بر فراز مسیر پرواز می‌کرد.

مردم همچنان با شور و اشتیاقی وصف ناپذیر، مسیر حرکت خودروی رهبر انقلاب را تعقیب و تلاش می‌کردند که خود را برای زیارت رهبری، به خودروی ایشان نزدیک کنند.

برخی هم تلاش می‌کردند تا نامه، دلنوشته و درخواست‌های خود را به شخص رهبری و یا محافظین و افرادی که در نزدیکی خودروی ایشان حضور داشتند تحویل بدهند.

شور و شوق افرادی را که موفق به دادن نامه‌هایشان به مسئولین و حتی چند کلمه سخن گفتن با آنها می‌شدند باید از نزدیک می‌دیدید، آنقدر این لحظه به رایشان مهم و خاطره انگیز بود که دلشان می‌خواست، این لحظه را برای همه تعریف کنند و فکر می‌کنم که این لحظه‌ها را سال‌های سال در خاطرات خودشان از دیدار رهبری انقلاب از این استان، برای دیگران بازگو خواهند کرد.

سیل جمعیت به سمت ورزشگاه تختی سرازیر شده بود و زمان شنیدن سخنان رهبر معظم انقلاب نزدیک و نزدیکترمی شد، اما آنچه به عنوان خاطره‌ای بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ این استان ثبت و ضبط شد، حضور بی بدیل و شور انگیز مردم ولایت مدار خراسان شمالی از رهبر عزیز و محبوبشان بود که برای همیشه تاریخ بر تارک استان گنجینه فرهنگ‌ها خواهد درخشید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.