اصلاحات نیاز به رهبر ندارد

جام جم آنلاین: عبدالله نوری که اخیرا در صحنه سیاسی فعال شده، در جمع گروهی از اصلاح طلبان گفته است: اصلاحات یک اندیشه است و نیاز به رهبر و پرچمدار ندارد. طرف مقابل می خواهد فردی کنترل پذیر و ترسو را رهبر این جریان کند.

وی افزود: هیچ فردی نباید محور اصلاحات قرار بگیرد. افراد نمی توانند برای جبهه عریض اصلاحات رهبر باشند. باید از شخص محوری پرهیز کرد. اصلاحات باید به جای فرد محوری به سمت تشکیل اتاق فکر برود که برای ما از نان شب هم واجب تر است.”

گفته می شود عبدالله نوری به شدت مخالف محوریت یافتن خاتمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات است.

در همین حال، مشرق گزارش داد که محمد خاتمی از فعال شدن عبدالله نوری در صحنه سیاسی کشور ابراز نگرانی کرده است.

خاتمی معتقد است باید بین اصلاحات و جریان سبز دیوار کشید و افراطیون را از صحنه خارج کرد.

همچنین هاشمی رفسنجانی نیز با ورود عبدالله نوری به عرصه سیاست مخالفت کرده است.

همدستی آمریکا با شورای نظامی مصر

اندیشمند مشهور آمریکایی با اشاره به نقشه آمریکا با همدستی شورای نظامی مصر برای جلوگیری از به وجود آمدن انقلابی مانند ایران در این کشور، و متنفر کردن مردم مصر از انقلاب تأکید کرد، که مسئولان کشورش به دنبال شخصی هستند که یا مانند حسنی مبارک فاسد و مستبد باشد و مردم را برای منافع آمریکا سرکوب کند، و یا اینکه در این کشور بحران و ناآرامی حکمفرما شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، “نوام چامسکی” گفت: غرب به دنبال دمکراسی در مصر نیست، به همین دلیل تا آخرین لحظه از مبارک حمایت کرد.

وی افزود: هنگامی که ارتش ضد مبارک شد، غرب از ایجاد راهکاری برای باقی ماندن رژیم بدون مبارک خشنود شد .. این راهکاری برای ادامه (رژیم) بود. غرب به دنبال روابطی بر اساس تبعیت است؛ همانطور که در بیشتر روابط کشورهای دنیا با قدرتهای بزرگ شاهدیم، غرب به دنبال آن است که کشورها در مقابل منافع و خواست آن تسلیم شوند .. این امر محرمانه نیست و بر همه روابط بین المللی حاکم است.

 حمایت مشروط از خاتمی

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: کاندیداهایی را که اسامی آنان مطرح است را اصلا قبول نداریم و حمایت از خاتمی به شرایطی بستگی دارد که در آینده پیش می‌آید.

محمد حائری در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با تأکید بر حضور تمامی تشکل‌های سیاسی در عرصه انتخابات‌ها اظهار داشت: در صورتی که گرایش‌های مختلف سیاسی وارد صحنه انتخابات شوند، رقابت‌های سازنده‌ای شکل می‌گیرد که به نفع کشور خواهد بود.

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلبی تعاریف خاصی دارد و اصلاح‌طلبانی که در چهارچوب قانون و نظام حرکت می‌کنند باید در انتخابات حضوری فعال داشته باشند.

 بازداشت تیم ترور ازغدی

سایت مشرق نوشت: به دنبال انتشار خبر قصد ترور رحیم پور ازغدی؛ در این خصوص شنیده ایم اعضای یک تیم تروریستی که با هدف ترور استاد حسن رحیم پور ازغدی به کشور وارد شده بودند در تور امنیتی سربازان گمنام گرفتار و بازداشت شدند.

گفته می شود این تیم تروریستی از مرزهای غربی وارد کشور شده بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.