اصلاح طلبان برانداز می شوند

کیهان:

ویچه وله: اصلاح طلبان این طرف که می آیند برانداز می شوند


سردبیر کلاهبردار روزنامه آفتاب یزد، اصلاح طلبان را فاقد پرنسیب و اصول توصیف کرد. مجتبی واحدی با این همه درباره بی صداقتی هایش که سالیان سال خود را اصلاح طلب وفادار به نظام و قانون اساسی جا زده بود، توضیحی ارائه نکرد.
مشاور کروبی طی چند سال گذشته و پس از فرار از کشور برای آن که خود را به محافل غربی گران تر بفروشد، مدعی شده بود سخنگوی کروبی است اما اخیراً اعلام کرد که با دوره رهبری امام خمینی و حتی اصل حکومت دینی مسئله دارد و از کروبی جدا می شود.
واحدی در مصاحبه با دویچه وله با این سؤال مواجه شدکه «این گمانه برای بسیاری مطرح است که افراد تا وقتی داخل ایران هستند به اصلاح طلبی معتقدند ولی به محض اینکه از ایران خارج می شوند، تبدیل به منتقد قانون اساسی جمهوری اسلامی و به اصطلاح «دوران طلایی امام» و «گفتمان اصلاح طلبانه» می شوند. علت این قضیه چیست؟» اما بدون آن که توضیح روشنی ارائه دهد موضع منافقانه امثال موسوی را به چالش کشید و گفت: اجرای بدون تنازل قانون اساسی یعنی تأکید بر اصل ۵۷ که همه قوا را زیر نظر رهبری می داند و رهبری برای خود این حق را قائل است که تصمیمات مجلس، دولت و قوه قضائیه را وتو کند و این مستند به قانون اساسی است. یعنی هرکس قانون اساسی را قبول داشته باشد باید این مورد را هم قبول داشته باشد.
وی سپس با تخطئه اصلاح طلبان گفت: کسانی که الان در مورد انتخابات صحبت می کنند، یعنی این که می خواهند جنبش سبز و ادعای اصلی اش را زیر پا بگذارند و بروند با حاکمیت کنار بیایند و می خواهند رئیس جمهوری انتخاب کنند که آقای خاتمی در سال ۱۳۸۲ به صراحت گفته است «فقط یک تدارکات چی است». این نشان می دهد که ما پرنسیبی نداریم. آقای خاتمی نشان می دهد پرنسیبی ندارد، فقط به دنبال بازگشت به حاکمیت به هر قیمتی است. یکی از دلایلی که جنبش دچار رخوت و رکود شد، همین دوپهلوگویی ها و دوپهلو عمل کردن های افرادی است که از یک طرف ادعای تقلب در انتخابات می کنند و از طرف دیگر می خواهند در انتخابات شرکت کنند.
واحدی همچنین در مصاحبه با روز آن لاین گفته است: هرکس بخواهد تن به انتخابات بدهد ایرادی ندارد اما اگر بخواهد ادعای همراهی با جنبش سبز را داشته باشد که ادعای تقلب داشته، این نوعی فریبکاری است.
وی اضافه کرد: آقای خاتمی می گوید نشانه هایی از تغییر می بیند. بهتر است او صریحاً و خیلی واضح این نشانه هایی را که از آن صحبت می کند نام ببرد. این طور نیست که آی کیو ایشان ۱۵۰۰ است و بقیه زیر .۱۰۰ آقای خاتمی می گفت رئیس جمهور تدارکاتچی است و حجاریان گفت حاجب الدوله است. حالا چه چیزی فرق کرده است. من به موقع درباره این فریبکارها روشنگری می کنم.
 
   

انتخابات بهانه بود اصل نظام نشانه بود


یکی از عناصر فراری ضد انقلاب مدعی است موسوی و کروبی به خواست خود در حصر رفتند تا در معرض اعتراض مخالفان قرار نگیرند.
امیرعباس فخر آور مدت ها با تیم تندروی نومحافظه کاران در دولت بوش همکاری داشت و مدتی است که مسئولیت پاکسازی VOA را در کنار مدیر آمریکایی آن بر عهده گرفته است. با این حال برخی گروه های اپوزیسیون وی را نفوذی جمهوری اسلامی می دانند و از جمله به بازگشت برادر نامبرده به ایران یا برخی اخراجی ها در صدای آمریکا استناد می کنند.
فخرآور در وبلاگ خود (سبزنامه) بر ماهیت برانداز فتنه سبز تصریح کرد و نوشت: کسانی از تغییر رژیم می ترسند و سعی می کنند دیگران را به بیراهه ببرند. همان ها که می گویند جنبش سبز از «رای من کو؟» شروع شد با کتمان حقیقت و لفاظی، جنبشی دگرگون ساز را جنبش اصلاحی خوانده و رهبران اصلاحی برای جنبش تراشیدند، همانها، جنبش را با توسل به جمله جعلی «جنبش سبز از رای من کو؟ شروع شد» جنبشی اصلاحی معرفی کردند اما رای من کو، بهانه آغاز بود نه دلیل آغاز آن.
وی امثال موسوی و کروبی را « سران بهانه ای جنبش» معرفی کرد و نوشت: «منظور از سران بهانه ای، افرادی چون میرحسین موسوی و کروبی و دیگر اصلاح طلبان میباشند چرا که آنان فقط بهانه بودند و اصل نظام نشانه. نه اصلاحات، مدنظر بود و نه سران آنها، سران جنبش بودند. موسوی و کروبی به خانه های امنی خزیده و سکوت اختیار کردند. قبلا نوشته و گفته ام و بار دیگر تکرار میکنم که حبس خانگی موسوی و کروبی، خودخواسته بود تا با مطالبات مواجه نشوند. آنها جنبش سبز را به وسعت یک اقیانوس اما به عمق یک استخر میخواستند».
فخر آور ادعا کرد: آنها که مدارا با رژیم اسلامی را در دستور کار قرار داده و مدارا و مماشات را به جای مبارزه قالب می کنند، همانها در جلسات و کنفرانس های خود با فرستادگان و سفرای رژیم که به نام اصلاح طلبان در خارج کشور ساکن شده اند، جلسه پشت جلسه و کنفرانس پشت کنفرانس برگزار می کنند، جلسات و کنفرانس هایی که به کار بردن واژه سرنگونی در آنها ممنوع است.
گفته می شود فخر آور با همین مواضع رادیکال و تندرو مآبانه بارها توانسته مراکز آمریکایی فعال در حوزه براندازی را سر کیسه کند.
   

ادبیات مستأصل صهیونیست ها در مقابل ایران


استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل جمهوری اسلامی باعث تشدید اختلافات در میان مقامات تل آویو شده است.
روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت تحریم ها تا امروز آن نتیجه ای را که امیدوار بودیم بر ایران بگذارد، به همراه نداشته است.
نتانیاهو گفت: اسرائیل با پنج چالش دفاعی اصلی مواجه است که مهم ترین آن، برنامه اتمی ایران است. او همچنین ابراز تاسف کرد که تحریم ایران تاکنون نتیجه قابل توجهی به همراه نداشته است. به گفته وی تهدیدهای سایبری، خطر موشکی، خطر مرزها و بالاخره خطر انباشته شدن سلاح های متعارف در منطقه، چهار چالش دیگر هستند.
نتانیاهو گفت که ساخت دیوار امنیتی به طول ۲۵۰کیلومتر در مرز مصر، با این که هنوز تمام نشده اما نتایج مثبتی را همراه داشته است.
وی تصریح کرد: تحریم ها شکست خورده و نتوانسته برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.
همزمان شائول موفاز معاون مستعفی نتانیاهو ضمن مخالفت با هرگونه درگیری نظامی با ایران گفت ما در حزب کادیما ماجراجویی علیه ایران را تایید نمی کنیم.
موفاز رهبر حزب مخالف کادیما، پیش از این به عنوان وزیر دفاع و رئیس ستاد کل فرماندهی ارتش اسرائیل فعالیت کرده است. او دو ماه پیش با نتانیاهو ائتلاف کرد و به عنوان معاون نخست وزیر به کابینه پیوست اما هفته گذشته عمر این ائتلاف به سر آمد و موفاز از دولت جدا شد.
به گزارش رویتر، موفاز در بیان علت مخالفت خود با اقدام نظامی در مقابل ایران گفت: ما هیچ ماجراجویی را در زمینه عملیات نظامی که آینده پسران و دخترانمان و آینده شهروندان اسرائیل را به خطر بیاندازد تایید نمی کنیم.
نظرسنجی ها در اسرائیل هم نشان می دهند که اکثریت صهیونیست ها مخالف هرگونه اقدام نظامی انفرادی تل آویو علیه ایران هستند.
شایان ذکر است دو ماه پیش نشریه فایننشال تایمز در تحلیلی نوشت: تهدید اسرائیل به حمله علیه ایران بزرگترین بلوف قرن است.
پاتریک کاکبرن در این تحلیل خاطرنشان کرده بود: «نتانیاهو تنها یک هنر دارد و آن خالی بندی است. ۴۰ سال است که اسرائیل در هیچ جنگی پیروز نشده است. ماجراجویی طولانی مدت اسرائیل در لبنان که در سال ۱۹۸۲ آغاز شد، ۲۰ سال بعد با عقب نشینی و تحقیر به پایان رسید. در سال ۲۰۰۶، بمباران های یک ماهه ارتش اسرائیل نتوانست حزب الله لبنان را از مواضع خود در نزدیکی مرزها بیرون براند. با این تفاسیر، آیا بمباران های اسرائیل بر ضد تاسیسات هسته ای ایران که زیر زمین قرار گرفته اند، موفق خواهد بود یا نه؟» اسرائیل نمی خواهد با ایران درگیر شود. قدرت نظامی این رژیم کمتر از آن چیزی است که کشورهای دیگر جهان تصورش را می کنند. جنگ ۲۰۰۶ لبنان نشان داد که قوای نظامی اسرائیل در تمام سطوح ناشایسته و بی ظرفیت هستند.
 

از بن بست تحریم ها نمی شود راهی برای توقف ایران پیدا کرد


«تحریم های آمریکا علیه ایران پر از رخنه و نقاط ضعف است».
نشریه آمریکایی کامنتری در ارزیابی تحریم های ضد ایرانی نوشت: این تحریم ها آن قدر آمیخته به نقاط ضعف هستند که حتی نتوانستند مانعی بر سر برنامه های نفتی ایران ایجاد کنند چه رسد به اینکه ایران را وادار به عقب نشینی و توقف برنامه هسته ای کنند.
کامنتری تصریح کرد: همانطور که اوایل ماه جاری میلادی وال استریت ژورنال گزارش داد «تحریم های فلج کننده» غرب، نتوانست شرکت انرژی ایرانی را از شرکت در مزایده پالایشگاه نفت فرانسوی بازدارد. شرکت خصوصی «گروه توسعه انرژی تدبیر» ایران این اجازه را دارد که در مزایده پالایشگاه «پتیت کورنه» که به پاریس سوخت عرضه می کند، شرکت کند. براساس گزارش ژورنال این شرکت نزدیک به ۱۰درصد انرژی کشور را تامین می کند.
این نشریه معتقد است: با وجود آنکه محدودیت های مالی که بر معامله با ایران و بانک مرکزی اعمال شده، مدیریت تدبیر بر این پالایشگاه را با پیچیدگی هایی روبرو می کند اما دولت فرانسه که از مدافعان سرسخت تحریم ها است، مانع اجرای این مزایده نشده است. در شرایطی که این معامله را در مقایسه با معافیت هایی که دولت اوباما به چین و هند برای خرید نفت ایران داده، نمی توان چندان چشمگیر دانست اما این امر یک نشانه دیگر از گریزهای بی شمار از تحریم ها است و باعث می شود ایرانیان باور داشته باشند که با صبر و تحمل تحریم ها پایان می یابند.
تحلیلگر کامنتری می نویسد:ایرانی ها معتقدند دولت اوباما و کشورهای اروپایی که تحریم ها را اعمال کرده اند، به زودی از تلاش خود خسته می شوند و شکوفایی تجارت ایران به زودی به شکل سابق درمی آید.
این نشریه آمریکایی در پایان تصریح کرد: از بن بست تحریم ها نمی توان راهی به سوی توقف ایران و برنامه هسته ای آن پیدا کرد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.