اصلاح قانون بیمه پژوهشگران از سوی مجلس

۱۳م دیماه ،

بینا- عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف بیمه طرح‌های پژوهشی، گفت: تبصره‌ای مبنی بر اینکه رؤسای دانشگاه‌ها مرجع تشخیص پژوهشی بودن طرح‌ها می باشند به قانون بیمه پژوهشگران اضافه می‌شود.
به گزارش بینا، داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به فارس، گفت: بر اساس ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی به قراردادهای پژوهشی بیمه تعلق نمی‌گیرد ولی به سبب اینکه در قانون مرجع تشخیص پژوهشی بودن طرح‌ها مشخص نشده بود مراکز تأمین اجتماعی بر اساس تشخیص خود از طرح‌ها حق بیمه دریافت می‌کردند.
وی افزود: در پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس مقرر شد رئیس سازمان تأمین اجتماعی بخشنامه‌ای را به مراکز بیمه صادر کند که بر اساس آن تشخیص پژوهشی بودن طرح‌ها برعهده رؤسای دانشگاه‌ها باشد.
اسماعیلی ادامه داد: البته باید کم و کاست قانونی این مسئله نیز حل شود به طوری که باید طرحی را در مجلس ارائه داده و به قانون ۳۸ تأمین اجتماعی مصوبه‌ای اضافه کنیم که بر اساس آن رؤسای دانشگاه‌ها به صورت قانونی مرجع تشخیص پژوهشی بودن طر‌ح‌ها باشند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه هفته آینده مجلس طرح اصلاح قانون بیمه پژوهشگران را ارائه می‌کنیم تا پس از بررسی این طرح در سه ماه آینده رؤسای دانشگاه‌ها به طور قانونی به عنوان مرجع تشخیص پژوهشی بودن طرح‌ها معرفی شوند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.