اظهارات بان کی‌مون چهره حقیقی سازمان‌ ملل را نمایان‌ کرد

۰۵م اسفند ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اظهارات دبیر کل سازمان ملل علیه فعالیت هسته‌ای ایران چهره حقیقی سازمان‌ ملل را بیش از پیش نمایان کرده است.

سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اظهارات اخیر دبیر کل سازمان ملل علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: اظهارات اخیر بان کی‌مون باید بر اساس یک منطق جمع‌گرایانه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اظهارات بان کی‌مون پیشتر از موضع‌ وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شده تا جایگاه دبیر کلی سازمان ملل، افزود: این اظهارات همگی بخشی از ساز و کار نظام سلطه و غرب بوده است.

زارعی تصریح کرد: بان‌کی‌مون با اقدام شوم خود چهره حقیقی سازمان‌های بین‌المللی همچون شورای امنیت سازمان ملل را نمایان‌تر کرده که این سازمان‌ها در تعامل با قدرت‌ها و ملت‌ها، همواره از ابرقدرت‌ها حمایت کرده در تلاش برای ساز و کار مناسبی برای مواجه قدرت‌ها در مقابل ملت‌ها بوده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه تغییری در روند مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ ایجاد نخواهد شد، خاطر نشان کرد: مذاکرات قزاقستان، می‌تواند ادامه مذاکرات پیشین ایران در استانبول، بغداد و روسیه باشد، بنابراین نمی‌توان چشم انداز روشنی برای ایجاد تغییر در این مذاکرات متصور شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.