اظهارات وزیر ارشاد دربارهٔ‌ حمایت از امین حیایی

۱۳م اسفند ،

من کار ویژه‌ای برای حمایت از اثر آقای حیایی انجام نداده‌ام و حمایت را به معاونت هنری سپرده‌ایم.

ممتازنیوز: سیدمحمد حسینی در نشست خبری خود علاوه‌بر تاکید بر اینکه تنها شوراهای پروانه ساخت و نمایش دربارهٔ فیلم‌های سینمایی تصمیم‌گیری می‌کنند، در پاسخ به پرسشی دربارهٔ حمایت ویژه از اجرای نمایش امین حیایی در تالار وحدت گفت: من کار ویژه‌ای برای حمایت از اثر آقای حیایی انجام نداده‌ام و حمایت را به معاونت هنری سپرده‌ایم.

صبح دیروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی دربارهٔ نظرش پیرامون راه‌اندازی خانه سینما تا عید نوروز عنوان کرد: قبلا هم اشاره کردم. اگر ما قبلا ایراد و اشکالی داشتیم، بر این بود که کار صنفی یا هر فعالیت فرهنگی هنری باید در چارچوب قانون باشد. 

ایراداتی در اساسنامه این خانه و… وجود داشت که به تصمیمی منجر شد. در نهایت بنا شد اساسنامه‌ تازهی نوشته شود که مورد تایید مرجع قانونی قرار بگیرد. عده‌ای از سینماگران این را نوشته‌اند و ما هم منتظر نتیجه نهایی هستیم.

حسینی در پاسخ به پرسش دیگری دربارهٔ قطع شبکه العالم از روی ماهواره اظهار کرد: همان طور که ما توانسته‌ایم غرب را در تحریم‌ها دور بزنیم، باید در این بخش هم چنین کاری انجام شود. 

آنها مرتب در حال قطع شبکه‌های تلویزیونی ما می باشند و ما باید علاوه‌بر اینکه فعالیت‌های حقوقی در این زمینه انجام دهیم، تسلیم شرایطی که پیش می‌آوردند نشده و مانند تحریم‌ها راه‌های تازهی برای فعالیت‌ و رساندن صدایمان به دنیا پیدا کنیم.

سید محمدحسینی در پایان این نشست در پاسخ به پرسشی دربارهٔ اخطار نماینده‌های مجلس دربارهٔ آغاز پروژه سینمایی «لاله» پاسخی نداد. 

خبرگزاری ایسنا


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.