اعتراف دولت به عدم پرداخت یارانه تولید

مهر: سخنگوی کمیسیون صنایع خبر داد: آقای فرزین در ماجرای هدفمندی یارانه ها بر این نکته که به بخش تولید کمکی نشده، صحه گذاشته است.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در جلسه امروز سه شنبه گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها پیامدهای موثری دربخش‌های مختلفی داشت که دولت و مجلس فقط بخش‌های درآمدی آن را در نظر داشتند و پیامدهای دیگر را فراموش کردند.

وی افزود: قرار بود با اجرای این قانون بهره‌وری و رقابت پذیری افزایش یافته و از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اساس این قانون در توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه بود گفت:‌ براساس این مصوبه مجلس مقرر شده بود که به بخش تولید توجه ویژه شود و ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از اجرای این قانون به صورت ردیف هزینه‌‌ای در بودجه به تولیدات اختصاص یابد اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

یوسف نژاد با بیان اینکه باید در تصویب بودجه ۹۱ راهکاری برای این معضل اندیشید گفت: پیشنهاد داریم که سهم تولیدات از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در اختیار وزارت صنعت و کشاورزی قرار گیرد و به سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشود.

سخنگوی کمیسیون صنایع افزود: آقای فرزین هم بر این نکته که به بخش تولید کمکی نشده است صحه گذاشته است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات بخش صنعت به تولیدات بر می‌گردد باید به بخش تولید تسهیلات داد که بتواند خود را با مصرف بهینه انرژی انطباق دهد.

نماینده مردم ساری تاکید کرد: با روش‌ها و شیوه‌های موجود نمی‌توان به تولید کمک کرد.

وی افزود: تولید کننده‌ها تا به امروز بزرگواری به خرج دادند وقیمت‌ها را پایین نگه داشتند اما با توجه به افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی قیمت تمام شده کالا بسیار افزایش یافته است.

یوسف نژاد در پایان از مسئولان خواست در سال حمایت از تولیدات به این بخش توجه ویژه داشته باشند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.