اعتراف پدر به قتل پسر

جامعه

مردی که به اتهام شکنجه و قتل پسر یازده ماهه خود تحت تعقیب پلیس آگاهی استان خراسان رضوی بود، در پلیس راه استان قم دستگیر شد و در بازجویی مقدماتی به شکنجه دادن و قتل کودکش اعتراف کرد.

مادر این کودک بنابر دلایلی نامعلوم قصد داشت با گفته‌های دروغین وانمود کند پس از جدایی با یک مرد افغان ازدواج کرده و کودکش از سوی ناپدری شکنجه شده و مرده است.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده اوایل مرداد امسال هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی استان خراسان رضوی قرار گرفت که مسوولان بیمارستان امدادی شهر مشهد با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتند و خبر دادند زنی پسر ۱۱ ماهه خود را در حالی که بر اثر سوختگی شدید بیهوش شده به بیمارستان آورده است و به نظر می‌رسد این کودک مورد کودک‌آزاری قرار گرفته است.

در پی این تماس، ماموران انتظامی در بیمارستان حضور یافتند و مانع فرار مادر کودک از آنجا شدند. این در حالی بود که پزشکان تلاش برای نجات جان کودک یازده ماهه به نام ابوالفضل را آغاز کرده بودند.

اظهار بی‌اطلاعی مادر از شکنجه شدن کودک
با دستور قضایی مادر کودک به پلیس آگاهی منتقل و در بازجویی گفت: روز حادثه برای پرداخت هزینه قبض برق از خانه بیرون رفتم. وقتی بازگشتم، متوجه شدم پسرم ابوالفضل بیهوش در اتاق افتاده است. بنابراین او را به بیمارستان بردم و نمی‌دانم در نبود من چه کسانی وارد خانه شده و او را شکنجه کرده‌اند.

در پی اظهارات به دست آمده از این زن، معلوم شد شوهرش آنها را ترک کرده و از او بی‌خبر است.

چند روز بعد ماموران از طریق مسوولان بیمارستان مطلع شدند پسر کوچولو جان خود را از دست داده است.

در پی مرگ این کودک، موضوع به قاضی شاکر، کشیک ویژه قتل مشهد گزارش شد و با هماهنگی قضایی جسد کودک به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرار مرموز مادر پس از مرگ کودک
در حالی که تحقیق در این رابطه ادامه داشت، ماموران متوجه شدند مادر کودک به طرز مرموزی ناپدید شده و برای تحویل گرفتن جسد کودک به پزشکی قانونی مراجعه نکرده است.

در ادامه مادر کودک تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و سرانجام ماموران موفق به دستگیری وی در یکی از محله‌های جنوبی شهر شدند.

زن متهم: ناپدری، عامل جنایت است
مادر کودک با انتقال به پلیس آگاهی دوباره بازجویی شد و این بار ادعا کرد پس از جدایی از شوهر اول خود با یک مرد افغان ازدواج کرده و او حاضر به نگهداری فرزند وی نبوده است و همیشه شکنجه‌اش می‌داده، دست و پای ابوالفضل را می‌سوزانده و حتی روز حادثه نیز کودک را در قابلمه آبجوش قرار داده، سوزانده و بشدت کتکش زده که او بیهوش شده سپس با رها کردن کودک در خانه، متواری شده است.

در پی اظهارات مادر کودک، او با قرار قانونی روانه زندان شد و پلیس جستجوی ویژه‌ای را برای دستگیری ناپدری آغاز کرد تا این که هفته گذشته پزشکی قانونی نظر داد علت مرگ کودک ضربه به ناحیه سر او بوده است.

ردپای پدر در شکنجه پسرش
در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران متوجه شدند مادر کودک دروغ گفته و از شوهرش جدا نشده بلکه کسی که کودک را شکنجه داده و مرگ او را رقم زده، پدر واقعی کودک بوده که اکنون متواری شده است.

در این مرحله ماموران مشخصات مرد کودک آزار را در اختیارگشت‌های انتظامی قرار دادند.

جستجوها ادامه داشت تا این که روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران مستقر در پلیس راه استان قم قاتل فراری را هنگام ‌تردد در این مسیر شناسایی و او را دستگیر کردند.

اعتراف پدر قاتل در دادسرای قم
شاکر، قاضی شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهیدقدوسی مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: پدر کودک‌آزار با توجه به این‌که در استان قم دستگیر و از سوی بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای این شهر تحت بازجویی مقدماتی قرار گرفته است، به شکنجه دادن و قتل پسر ۱۱ ماهه خود اعتراف کرده و اکنون روانه زندان شده است.

وی اضافه کرد: هماهنگی قضایی با دادسرای استان قم انجام شده تا بزودی عامل این جنایت هولناک به پلیس آگاهی مشهد منتقل شود و بازجویی پلیسی و قضایی از او صورت گیرد تا مشخص شود به چه انگیزه‌ای فرزندش را این چنین با قساوت شکنجه داده و مرگش را رقم زده است و همچنین در مواجهه حضوری با همسرش نیز قرار گیرد تا مشخص شود چرا این زن از بازگو کردن نام شوهر خود به عنوان قاتل فرزندشان طفره می‌رفته است.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.