اعزام کاروان کمک رسانی به میانمار/ جهان اسلام در قبال این قتل عام مسئول است

خانم “گولدن سونمز” عضو ارشد و حقوقدان سازمان جمعیت خیریه اسلامی ترکیه موسوم به IHH بوده و معاون “فهمی بلند ایلدیریم” رئیس این سازمان است که با ترتیب دادن کاروان آزادی کوشید به محاصره غیرانسانی نوار غزه پایان دهد.

وی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به وضعیت فاجعه بار مسلمانان در میانمار گفت: مسلمانان در میانمار همواره تحت ظلم و ستم اکثریت بودایی قرار داشته اند با این حال طی هفته های گذشته شاهد قتل عام فجیع مسلمانان در این کشور هستیم، شبه نظامیان افراطی با کشتن و به آتش کشیدن خانه های مسلمانان به دنبال فراری دادن آنان از محل زندگی شان هستند.

 

وی افزود: از آغاز این خشونتها در میانمار شمار زیادی از مسلمانان بی گناه میانمار جان خود را از دست داده اند، هر چند در حال حاضر امکان شمارش قربانیان این جنایات فراهم نیست، ولی ما می دانیم که هزاران انسان در این قتل عام کشته شده اند.

 

سونمز با اشاره به فعالیتهای IHH برای کمک رسانی به مسلمانان میانمار اظهار داشت: ما در سازمان جمعیت خیره اسلامی ترکیه از زمان شدت گرفتن خشونتها در میانمار پیگیر این مسئله بوده و در حال حاضر گزارش مفصلی از آنچه که در این کشور روی داده تهیه کرده ایم. این گزارش به سه زبان ترکیه، انگلیسی و عربی و با هدف تنویر افکار عمومی در جهان و به ویژه مسلمانان آماده شده است.

 

وی تاکید کرد: ما همچنین وضعیت مسلمانان میانمار را بررسی کرده و با ترتیب دادن اقداماتی برای کمک به پناهجویان شامل جمع آوری کمکهای انسانی مانند غذا، دارو، پوشاک و دیگر موارد مورد درصدد اعزام گروههای امدادی به منطقه هستیم.

 

به گفته عضو حقوقدان سازمان جمعیت خیریه اسلامی ترکیه ظلم و تعدی که به مسلمانان میانمار می شود در واقع متوجه جهان اسلام است از این رو تمام مسلمانان در هر نقطه از جهان مسئول حمایت از این افراد و محکوم کردن چنین جنایاتی هستند. از این رو گروهها و سازمانهای دولتی و غیردولتی اسلامی باید برای کمک به مسلمانان میانمار بسیج شوند.

 

وی در پایان یادآور شد: هر چند عاملان این جنایات و حامیان آنها تلاش زیادی برای مخفی کردن این قتل عام از مجامع بین المللی کردند اما جهانیان شاهد ارتکاب این اقدامات ضدبشری هستند. کشتار مسلمانان بدلیل اعتقادات آنها است، تنها جرم این افراد مسلمان بودن آنها است و به همین دلیل جهان اسلام در قبال این انسانهای مظلوم مسئول است.

———————————-

مصاحبه: فریدون ناعمی


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.