اعلام فهرست فعالان هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

فهرست فعالان سال هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران اعلام شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل  از ستاد خبری هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، با توجه به آثار ارسالی به دبیرخانه این دوره، در سال در بخش نمایشنامه های تألیفی منتشرشده ۱۳۷ نمایشنامه در ۵۳ مجلد، در بخش نمایشنامه های ترجمه انتشار یافته ۷۲ نمایشنامه در ۵۴ مجلد و در بخش پژوهش ادبیات نمایشی ۲۰ عنوان اثر از سوی ناشران به طبع رسیده است.

انتشارات خانه تئاتر، قطره و افراز به ترتیب با ۴۰ نمایشنامه در ۵ مجلد، ۳۰ نمایشنامه در ۱۵ مجلد و ۲۳ نمایشنامه در ۲۶ مجلد به عنوان فعال ترین ناشران نمایشنامه در سال معرفی شدند. در این فهرست نمایشنامه نویسانی چون ایوب آقاخانی با ۹ نمایشنامه در دو جلد از انتشار یافتنات موغام، روزبه حسینی با ۸ نمایشنامه در یک جلد از انتشار یافتنات افراز و احمدرضا احمدی با ۷ نمایشنامه در دو جلد از انتشار یافتنات قطره و داوود فتحعلی بیگی با ۶ نمایشنامه در دو جلد از نشر قطره و انتشار یافتنات امیرکبیر به ترتیب به عنوان پرکارترین نمایشنامه نویسانی معرفی شدند که در سال ۹۱ آثار خود را منتشر کردند.

بر اساس این فهرست، در بخش نمایشنامه های ترجمه انتشار یافته نیز زهره خلیلی از نشر قطره و مصطفی رضیئی از نشر افراز هر کدام با ۶ نمایشنامه در یک مجلد و ساناز فلاح فرد با ۳ نمایشنامه در دو مجلد از نشر افراز به عنوان فعال ترین مترجمان نمایشنامه معرفی شدند.

گفتنی است، هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، به دبیری بهزاد صدیقی، از سوی کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر ایران برگزار می گردد.

انتهای پیام /ج


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.