اعلام نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌ تا قبل از انتشار یافتن دفترچه کنکور ۹۲

۰۸اردیبهشت،

4-1002.jpg

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم از اعلام نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تا قبل از انتشار یافتن دفترچه‌های آزمون سراسری سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا عامری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کار رتبه‌بندی موسسات به پایان رسیده است، اظهارکرد: اطلاعات این رتبه‌بندی برای توسعه این موسسات در اختیار وزارت علوم قرار دارد، اما به سبب اینکه داده‌ها برای اولین بار ارائه شده و حجم آنها نیز بسیار است کمیته‌ای در دفتر نظارت موظف شد که وظیفه تایید صحت اطلاعات را بر عهده بگیرد.

وی افزود: ‌موسسات غیرانتفاعی به تفکیک شاخص‌ها و همچنین به صورت کلی رتبه‌بندی شده‌اند. بنابراین می‌توان یک دانشگاه را از جهت شاخص‌های مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش شهریه این موسسات در انتظار اعلام نتایج رتبه‌بندی موسسات غیرانتفاعی است، گفت: ما در بحث شهریه مدل ارائه کردیم و میزان شهریه ثابت،‌ متغیر و واحدهای نظری، عملی مشخص شده است، اما شاید در سال جاری به این گونه نباشد که در هر رشته به صورت جداگانه مشخص شود. از سوی دیگر برای کیفیت نیز یک ضریب اعمال خواهیم کرد.

عامری با بیان اینکه حدود ۱۳۰ موسسه اطلاعات خود را برای رتبه‌بندی ارائه داده‌اند، اظهارکرد: بقیه موسسات یا اطلاعات خود را ارائه نداده‌اند و یا این اطلاعات از نظر ما کامل نبوده است.

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم در سال ۹۲، گفت: رتبه‌بندی این دانشگاه‌ها را ما آغاز و ابلاغ کردیم که بر اساس آن این دانشگاه‌ها باید اطلاعات خود را در سامانه وارد کنند.

وی افزود: امیدواریم که در پایان سال ۹۲ بررسی این اطلاعات نیز انجام شود و با اعلام نتایج رتبه‌بندی این دانشگاه‌ها یک ارزیابی کلی از مراکز آموزش عالی کشور داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.