افتتاح تصفیه خانه مدرن در پردیس

۳۰م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عیسی فرهادی در مراسم معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان تازهالتاسیس پردیس گفت: سال ۸۴ تهران دارای ۱۰ شهرستان بود و طی هفت سال قبل هفت شهرستان تازه به مجموعه شهرستان‌های آن اضافه شده است که این استقلال شهرستان‌ها تنها با هدف خدمت گذاری و خدمات رسانی بیشتر به شهروندان این شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر شهرستان البرز تبدیل به استان البرز شد، هدف اصلی خدمت رسانی به مردم منطقه غرب تهران و کم کردن بار مسئولیت و مدیریت شهر تهران بود.

فرماندار تهران افزود: شهرستان‌های تازه‌التاسیس ممکن است با بعضی مشکلات مواجه باشند، اما با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب قطعا مسیر رشد و توسعه این شهرها رونق می‌گیرد.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکلاتی در بخش فضای آموزشی شهرستان پردیس مواجهیم، اظهار کرد: تا سال ۸۴ در این منطقه ۴۶ مدرسه ایجاد شده بود و امروز تعداد مدارس آن به ۹۵ باب رسیده است ضمن آنکه ۱۲ مدرسه در قالب پایگاه اینترنتی مسکن مهر ساخته شده و ۲ مدرسه نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزایش تعداد مدارس این شهرستان از ۴۵ به ۱۰۷ مدرسه را نشان دهنده توجه مسئولان به مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هفت سالن ورزشی و ۲ سالن استخر نیز برای این شهرستان احداث شده است که نشان دهنده رشد ۷۰۰ درصدی در این بخش است.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه در قبل تنها ۲ باب کتابخانه در این شهرستان وجود داشت، گفت: طی هفت سال قبل شش باب کتابخانه تازه احداث شده و ۲ ساختمان تازه نیز در حال احداث است.

فرهادی همچنین از احداث ۲ بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی و ۶۰ تختخوابی در پردیس خبر داد و گفت: برای خدمات رسانی به شهروندان این شهر احداث ۲ کلانتری را نیز در دست اقدام داریم.

وی همچنین از احداث مهمترین تصفیه‌خانه کشور و چهارمین تصفیه خانه مدرن خاورمیانه در پردیس خبر داد و گفت‌: با احداث این تصفیه‌خانه در پردیس تا ۵۰ سال آینده تصفیه پساب این شهرستان هیچگونه مشکلی نخواهد داشت و آب کشاورزی منطقه نیز تامین خواهد شد.

فرهادی افزایش ۲ جایگاه سوخت به پنج جایگاه را از اقدامات دیگر برای این شهر برشمرد و گفت: چندین جایگاه نیز در حال احداث است تا خدمات مناسب و در شانی را به مردم منطقه ارائه دهیم.

کمبود شدید فضاهای آموزشی در بومهن

به گزارش ایسنا، همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس نیز با اشاره به بعضی از مشکلات منطقه بومهن، رودهن و پردیس گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار دانش آموز در این منطقه وجود دارد و بومهن با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه است.

وی افزود: بیش از ۶۰۰۰ واحد صنعتی در این منطقه وجود دارد که برای حل مشکلات خدماتی از جمله گاز، برق، آب و فاضلاب باید در قالب شهرک صنعتی مصوب و اداره شوند.

به گفته امام جمعه پردیس، نبود و کمبود شدید زیرساخت‌های فرهنگی در این منطقه از جمله نبود کتابخانه، سینما، حوزه علمیه، موسسه قرآنی و فرهنگی از مهمترین مشکلات این منطقه است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.